کد خبر: 815607
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به کیفیت فعلی آب شرب در مناطق مختلف این استان گفت: بسیاری از مناطق استان مشکل کیفیت آب شرب دارند که در این راستا اقداماتی در حال انجام است تا این کیفیت بهبود یابد.

غلامرضا شریعتی  در نشست خبری با حضور قائم مقام وزیر کشور در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: طرح تامین و کیفی سازی آب شرب اهواز و نیز اجرای طرح فاضلاب این شهر به 3.2 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در چند ماه اخیر تلاش زیادی برای تامین این اعتبار در سطح کشور انجام شده و ذهن بسیاری از مسئولان را نسبت به آن متوجه کرده ام تا جایی که همه اذعان کردن باید این مساله حل شود.

استاندار خوزستان گفت: قرار است با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان به صورت مشترک و با بهره گیری از صندوق توسعه ملی در باره مساله آب شرب و فاضلاب استان اقداماتی انجام شود که تاکنون یک هزار و 260 میلیارد تومان لوله برای پروژه های آب شرب استان خریداری شده است و تنها کارهای اجرایی آن باقی مانده است.

وی با بیان این که موضوع آب شرب و فاضلاب خوزستان مطالبه عمومی است بیان کرد: در جلسه ای که قرار است بزودی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو برگزار نماییم در خصوص راهکارهای برطرف کردن مشکل آب و فاضلاب خوزستان تصمیم گیری خواهد شد.

شریعتی توضیح داد: قرار بود که 100میلیارد ریال و همچنین 10 میلیون دلار از شرکت توانیر به پروژه احداث تصفیه خانه شرق اهواز اختصاص داده شود که این کارانجام تا کنون انجام نشده بود اما با پیگیری های انجام شده 100 میلیارد ریال از شرکت توانیر به پروژه احداث تصفیه خانه شرق اهواز اختصاص داده شد.

وی افزود: پیگیری هایی از طریق سفارت ایران در عراق جهت پرداخت 10 میلیون دلار برای این کار نیز انجام شده است که امیدواریم با پرداخت این اعتبارات پروژه احداث تصفیه خانه شرق اهواز تکمیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر