کد خبر: 814915
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
رئیس اداره سلامت آموزش‌و‌پرورش خوزستان خبر داد :
رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ریزگردها، گفت: آمار دانش‌آموزان مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است که نسبت به جمعیت دانش‌آموزی استان رقم بالایی نیست اما رشد آن نسبت به سال‌های گذشته نگران‌کننده است.

امید مقیمی‌پور  با اشاره به ابلاغ دستورالعملی برای مقابله با ریزگردها به مدارس سراسر استان در قالب پروژه مهر، اظهار کرد: این دستورالعمل به‌طور عمده شامل 2 گروه توصیه یکی در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی و دیگری اقدامات عمرانی و بهسازی فضاهای آموزشی در مدارس بوده است.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی ابتدا به دانش‌آموزان تأکید و آموزش داده می‌شود که از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند؛ همچنین دانش‌آموزان باید تا حد امکان از ترددهای بی‌هدف در زمان وقوع این پدیده خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالای تهیه ماسک، امکان تهیه آن توسط آموزش‌وپرورش وجود ندارد و بر این اساس به دانش‌آموزان توصیه شده است که حتماً یک ماسک در کیف خود داشته باشند و از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

مقیمی‌پور ادامه داد: در مقوله بهسازی به مدیران مدارس گفته شد که حتماً شیشه‌ها و پنجره‌های کلاس‌ها را بهسازی کنند و درها را هنگام وقوع این پدیده بسته نگه دارند؛ همچنین از فعالیت‌های ورزشی در این زمان در مدارس خودداری شود.

مقیمی‌پور خاطرنشان کرد: به‌طور کلی با توجه به این‌که ریزگردها پدیده‌ای است که تصمیم‌گیری در خصوص آن در حوزه اختیارات آموزش‌و‌پرورش نیست، ناگزیر هستیم که شرایط مدارس را با این پدیده وفق دهیم. به همین دلیل توصیه‌ها و بررسی‌ها بر این مبنا قرار گرفت که دانش‌آموزان بتوانند در کنار این پدیده زندگی امن داشته باشند.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اذعان بر این‌که شیوع بیماری‌های تنفسی و آسم در مدارس استان افزایش یافته است، در عین حال گفت: البته این افزایش در مقایسه با جمعیت دانش‌آموزی رقم بالایی نیست اما در مقایسه با سال‌های گذشته نگران‌کننده است.

مقیمی‌پور رشد بیماری آسم در میان دانش‌آموزان خوزستانی نسبت به سال گذشته را 50 درصد عنوان کرد و افزود: شاید آمار کل دانش‌آموزان مبتلا به 800 نفر نیز نرسد که در مقایسه با جمعیت یک میلیون نفری دانش‌آموزی استان عدد بالایی نیست، اما نگرانی‌ها ناشی از افزایش این آمار نسبت به سال‌های گذشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر