کد خبر: 814751
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
با انتشار بيانيه‌اي شديداللحن
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در واكنش به برگزاري كنسرت در شهر قم، بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش«جوان»، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
شهر مقدس قم به عنوان مركز علمي و فقهي جهان تشيع و پايگاه انقلاب اسلامي، شهر بصيرت و ايمان است. حفظ كرامت و حرمت قم، حفظ فرهنگ ديني و ارزش‌هاي اسلامي است. اقدام موهن و غيرمنطقي مديران فرهنگ و ارشاد اسلامي قم در برگزاري كنسرت و حواشي و منكرات بين و شرم‌آور پيش آمده در آن، غيرقابل پذيرش و حركتي به دور از شأن شهر مقدس قم بوده است.
 
برگزاري اين كنسرت كه به بهانه هفته دفاع مقدس در ام‌القراي كشور اسلامي «قم» صورت گرفت؛ متدينان را متأثر نمود. اين حركت ناشايست نه‌تنها حريم احكام الهي را نشانه رفت، بلكه قداست حرم اهل بيت(ع) را پاس ننهاد و مرجعيت بزرگ شيعه را به موضع واداشت.  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به ويژه شخص وزير ارشاد بايد پاسخگو باشند. چرا در امر ترويج فرهنگ اسلامي و احياي ارزش‌هاي ديني آن‌گونه كه بايد، قدم بر نمي‌دارند و مسئله كنسرت‌ها و حواشي آن را مصرانه در نقاط مختلف كشور حمايت مي‌كنند؟

تلاش براي خلاصه كردن فرهنگ و هنر در موسيقي، لطمه‌اي بزرگ به فرهنگ و ارزش‌هاي ديني و اسلامي است. اكنون كه استان قم در موارد مختلف اعم از زير ساخت‌هاي اقتصادي، عمراني و همچنين مسائل مربوط به اشتغال جوانان با مشكل روبه‌روست، آيا اين درست است كه مسئولان براي رفع اين كمبودها اين‌چنين نسخه‌هاي خسارت‌باري را بپيچند؟
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوميت قاطعانه اين حركت غيرارزشي، يادآوري لزوم توجه به ارزش‌هاي اسلامي و فرهنگي، خواستار برخورد با متوليان برگزاري اين‌گونه كنسرت‌هاي پر حاشيه است. ‌ما به مسئولان اخطار مي‌كنيم در شرايطي كه كشور در سايه عمل به احكام الهي نياز به همدلي، وحدت و آرامش دارد، اينگونه تحركات به مصلحت آنها و كشور نيست و به پايگاه مردمي آنان آسيب وارد مي‌كند.

بايد توجه داشت صبر و حوصله مردم متدين و مراجع بزرگ محدود است، نگذاريد در برخورد با اين حركات با حواشي زشتي كه دارد مردم وارد عمل شوند كه در آن‌صورت شايد خسارت‌هاي مادي و معنوي آن به راحتي قابل جبران نباشد. كساني كه مدعي ارتباط با مراجع و تقويت آن هستند، چرا در اين امور بي‌توجهي مي‌كنند؟
اميد است مسئولان محترم ضمن توجه به هدايت‌ها و رهنمود‌هاي رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقليد و علماي اعلام«دامت بركاتهم»، فرصت خدمت در جبهه‌هاي فرهنگي انقلاب اسلامي را غنيمت شمرده و با تمام توان به تقويت و ترويج فرهنگ ديني و مبارزه با جبهه ضد اخلاقي و انساني فرهنگ غربي تلاش كنند.
  
انتقاد آيت‌الله نوري‌همداني از برگزاري كنسرت در قم
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع معزز تقلید از برگزاری کنسرت در شهر قم انتقاد کرد.
مرجع تقليد شيعيان گفت: در جايي آمده بود كه مي‌خواهند براي شادي جوانان كنسرت در قم برگزار كنند و ما پيام داديم قم پايگاه اهل‌بيت(ع) است و اگر مي‌خواهيد جوانان را شاد كنيد برايشان كار و ازدواج ايجاد كنيد.

آيت‌الله حسين نوري‌همداني در ديدار ستاد راهيان‌نور دانش‌آموزي كشور كه در بيت اين مرجع تقليد برگزار شد، اظهار داشت: يكي از مباحث قرآني اين است كه انسان بداند با رنج و مشقت به عزت و كمال مي‌رسد و خداوند طوري جهان را نيافريده كه همه نيازمندي‌ها موجود باشد.
وي بابيان اينكه انسان بايد تلاش و از استعداد و امكانات استفاده كند تا خود و جامعه را بسازد، افزود: تا زماني كه مردم روحيه خود را عوض نكنند، نظر خداوند تغيير نخواهد كرد و خداوند هيچ‌وقت رهبري جامعه را بر‌عهده كاخ‌نشينان نخواهد سپرد. مرجع تقليد شيعيان خاطرنشان كرد: علم، فرهنگ و تقوا تنها در كتاب، دانشگاه و حوزه پيدا نمي‌شود و بايد به متن جامعه هم مراجعه شود و با ارزيابي ريشه‌ها مي‌توان درس عبرت گرفت كه يكي از اين موضوعات اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگي است.

وي با تأكيد بر اينكه ايران قبل از انقلاب سال‌ها در سلطه استكبار و استبداد بود، تصريح كرد: وجود ‌امام خميني(ره) و توكل به خدا سبب شد ايران عزت و عظمت پيدا كند و ما در ملاقات‌ها بارها تأكيد كرده‌ايم سه كتاب «صحيفه نور»، «دفتر تبيان» و «وصيتنامه ‌امام خميني(ره)» همواره مورد مطالعه قرار گيرد. آيت‌الله نوري همداني با انتقاد از برگزاري كنسرت در قم عنوان كرد: در جايي آمده بود كه مي‌خواهند براي شادي جوانان كنسرت در قم برگزار كنند، ما پيام داديم قم پايگاه اهل‌بيت(ع) است و اگر مي‌خواهيد جوانان را شاد كنيد، براي‌شان كار و ازدواج ايجاد كنيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار