کد خبر: 814647
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوش گفت: در 6 ماهه نخست امسال حدود هفت هزار گردشگر از 42 کشور جهان در سفر به شوش از آثار باستانی ، مذهبی و گردشگری منطقه دیدن کردند.

سعید دیناروند افزود: سفر گردشگران خارجی به شوش در نیمه نخست امسال با وجود گرمای هوا در منطقه نسبت به مدت زمان مشابه پارسال بیش از 12 درصد افزایش داشته است.

 وی افزود:گردشگران خارجی از 42 کشور مختلف در این مدت به شوش سفر کرده اند که بیشترین آنها از کشورهای آلمان ، ایتالیا ، انگلیس ، چین ، ژاپن و روسیه بوده اند.

دیناروند با بیان اینکه با خنک شدن هوا در فصل های پاییز و زمستان شاهد افزایش سفر گردشگران به شوش خواهیم بود افزود: پیش بینی می شود شوش در نیمه دوم سال پذیرای تعدادی زیادی گردشگر از کشورهای مختلف جهان باشد.

وی افزود:پارسال افزون بر 13 هزار گردشگر خارجی از 42 کشور جهان در سفر به ایران از جاذبه ها و آثار تاریخی شوش در خوزستان دیدن کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوش بیان کرد:این گردشگران در سفر یک روزه خود به شوش گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آثار تاریخی، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع) را مورد بازدید قرار دادند. شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در استان خوزستان واقع است.

شوش با آثار باستانی منحصر بفرد و 2 اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی به بهشت گردشگران معروف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر