کد خبر: 814486
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
عبدالحسين مختاباد، عضو شوراي شهر تهران به كمك شهرداري تهران به هيئت‌هاي امام حسين(ع) در آستانه ماه محرم معترض است.
کبري آسوپار
در گوگل نام فاميلي عبدالحسين مختاباد، عضو شوراي شهر تهران را جست‌وجو مي‌كنم، صفحه‌ اول تمامي نتايج داده شده، مربوط به دانلود آلبوم‌هاي موسيقي و تصنيف‌هاي اوست. فقط در يك مورد مطلبي هست كه حضور خواننده‌ها در شوراي شهر پايتخت را به استهزا گرفته است.
****
عبدالحسين مختاباد، عضو شوراي شهر تهران به كمك شهرداري تهران به هيئت‌هاي امام حسين(ع) در آستانه ماه محرم معترض است. او در جلسه علني شوراي شهر پايتخت، با اشاره به برگزاري نمايشگاه عطر سيب مي‌گويد: «نهضت امام حسين(ع) را مردم اداره و از امکانات خود براي عزاداري استفاده مي‌کنند. اينکه ميلياردها تومان پول بگذارند براي هيئت‌ها اشتباه است و جلوي اين موضوع بايد گرفته شود. اگر مديريت شهري قصد دارد به هيئت‌ها کمک کند، اعلام مي‌کردند دو روز حقوق مديران شهرداري و اعضاي شوراي شهر براي کمک به هيئت‌هاي عزاداري اختصاص يابد؛ نه اينکه از بيت‌المال هزينه کنند.»

مدلي كه مختاباد براي اداره هيئت‌هاي مذهبي در ذهن دارد و ارائه مي‌كند، بي‌آنكه متوجه باشد، همان مدلي است كه در دوران پهلوي دوم در مورد جلسات مذهبي در ايران پياده مي‌شد؛ يعني دولت مانع برگزاري نيست، ولي كمك هم نمي‌كند و مردم خودشان با هزينه خود جلسات مذهبي را اداره مي‌كنند، اما حساب حكومت اسلامي حتماً جداست و اين نكته‌اي است كه عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ازدحام دغدغه‌هاي جناحي فراموش كرده است. در مقدمه قانون اساسي جمهوري اسلامي آمده است: «رسالت قانون اساسي اين است که زمينه‌هاي اعتقادي نهضت را عينيت بخشد و شرايطي را به وجود آورد که در آن انسان با ارزش‌هاي والا و جهانشمول اسلامي پرورش يابد» و بعد با توجه به اصول اول و دوم قانون اساسي، وظيفه حكومت براي تربيت اسلامي آحاد جامعه مشخص مي‌شود. با توجه به چنين وظايفي است كه براي نهادهاي مختلف حكومت در جمهوري اسلامي بودجه فرهنگي در نظر گرفته مي‌شود و آن بودجه در مسير ترويج فرهنگ اسلامي هزينه مي‌شود. معاونت فرهنگي شهرداري تهران نيز در همين چارچوب عمل مي‌كند و در واقع برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي از وظايف اين معاونت است.
آنچه هم كه گفته شده از حقوق مديران شهرداري كسر شود، يحتمل مزاح بوده؛ چه آنكه مالكيت شخصي در جمهوري اسلامي محترم شمرده مي‌شود و نمي‌توان در حقوق ماهانه افراد تصرف كرد يا آنان را مجبور به كار خير نمود. حقوق افراد براي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي نيست، بلكه بخش اعظمي از بيت‌المال مسلمين بايد صرف اشاعه فرهنگ اسلامي شود و اين موضوع عجيب و غريبي نيست.

اختلافات سياسي مختاباد با شهردار تهران بر كسي پوشيده نيست، گرچه سالن‌هاي رايگاني كه از سوي شهرداري براي تمرين هنرمندان در اختيارشان قرار مي‌گرفت، به اذعان خود مختاباد، در اختيار او هم قرار گرفته و آنجا نگراني‌اي از هزينه شدن بيت‌المال مسلمين نداشته است. اختلاف سياسي با شهردار تهران نبايد ما را به ايرادگيري از ريز و درشت اقدامات او برساند، اگر هم به چنين جايي رسيديم، حداقل وقتي نام هيئت عزاداري اباعبدالله(عليه‌السلام) آمد، متوقف شويم و براي زدن مخالف سياسي، جلوي اعتقادات مسلم خودمان نايستيم. اگر با محمدباقر قاليباف مشكلي هست، با خود او تسويه كنيد و دامنه دعواهاي جناحي‌تان را به هيئت‌هاي مذهبي نكشيد. اگر هم با مواضع سياسي مداحان مشكل داريد، با همان‌ها مشكل را حل كنيد و ديوار حائل كمك به اشاعه فرهنگ حسيني نشويد كه از قضا وظيفه نهادهاي حكومت اسلامي كمك به چنين ترويجي است.

شوراهاي اسلامي، تنها انتخابات بدون نظارت استصوابي ايران است كه نتيجه‌اش حضور افراد بدون تخصص اداره شهر در شوراي شهر پايتخت است. نتيجه اين حضور غيرتخصصي، ايراد چنين سخنان جناحي و سياسي است. اشتباه، هزينه از بيت‌المال براي ترويج فرهنگ عاشورا نيست، اشتباه حضور بي‌تخصص مديريت شهري در بزرگ‌ترين و مهم‌ترين شهر ايران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار