کد خبر: 814171
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
رئیس پلیس فتا فارس هشدار داد
رئیس پلیس فتا فارس از عنوان «سفر به کربلا» ترفند جدید کلاه‌برداران خبر داد و نسبت به کلاه‌برداری تلفنی و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: امروزه با پیشرفت‌های علمی و فنّاوری جدید، سبک و سیاق زندگی مردم نیز تغییر کرده است.

وي اظهار كرد: فضای مجازی، استفاده از اینترنت و به‌‌ویژه استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا به‌راحتی کلاه‌برداران با به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد و جمع‌آوری اطلاعاتی که خود افراد در شبکه‌های اجتماعی در معرض دید دیگران قرار می‌دهند، با طراحی یک نقشه شوم اقدام به کلاه‌برداری از کاربران می‌‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصريح كرد: نوع جدید کلاه‌برداری که این روزها در حال شکل‌گیری است که پرونده‌های آن در حال حاضر در پلیس فتا پیگیری می‌شود، کلاه‌برداران با ارسال پیامک، ایمیل، ارسال پیام به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع سفرهای زیارتی در اربعین حسینی و اعزام به کربلای معلا با قیمت بسیار پایین است.

حسيني افزود: کلاه‌برداران با به دست آوردن اطلاعاتی که کاربران با عضویت در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، سوءاستفاده کرده و طی تماس تلفنی و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی فلان موسسه برای اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، همان اطلاعات را به خود فرد بازخورد کرده و پس از جلب اعتماد با ترفندهای مختلف، فرد را به‌پای دستگاه خودپرداز بانک (ATM) کشانده و با مهندسی اجتماعی و دیگر ترفندها اقدام به خالی کردن حساب قربانی خود می‌کنند.

وي بابیان این‌که اغلب این تماس‌ها و پیام‌ها جعلی بوده و از سمت سازمان خاصی نیست، به شهروندان هشدار داد که پیش از اطمینان از فرد تماس‌گیرنده و دادن اطلاعات یا پرداخت وجه، به‌حتم شماره‌های سازمان مربوطه را از 118 یا اینترنت به دست آورده و پس از تماس با سازمان مربوطه، از صحت‌وسقم موضوع اطلاع یابند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر