کد خبر: 813858
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
فرمانده سپاه اردبیل:
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: فلسفه و ماهیت عزاداری امام حسین(ع) به گونه‌ای است که پیام اصیل آن جامعه اسلامی را به معنای واقعی از انحراف و کج‌روی‌ها دور نگه داشته و به آن مصونیت می‌بخشد.

به گزارش جوان از اردبیل، سردار جلیل بابازاده در جلسه هماهنگی پخش عزاداری‌های ماه محرم از صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: شاخصه عزاداری سیدالشهدا(ع) اخلاص و تکیه بر پیام اصیل و بی‌نظیر تاریخی آن است که اگر بر همین مبنا حرکت کنیم، قطعاً از اجر و صواب و پاداش بی‌نظیری نیز بهره‌مند می‌شویم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره عده‌ای کج‌اندیش و نادان روزگار سعی کردند تا در مسیر عزاداری ناب سیدالشهدا(ع) انحراف ایجاد کرده و آن را از مسیر واقعی دور کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد عزاداران حسینی در کنار ارج نهادن به پیام راستین امام حسین(ع) در قیام تاریخی خود همواره به دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی به عنوان یک اصل اساسی در تطهیر جامعه اسلامی از ظلم، فساد، فسق و فجور تاکید کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان مهمترین پیام قیام امام حسین(ع) را پیام راستین بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر توصیف کرد و گفت: از اول تا آخر حرکت امام حسین(ع) برای مقابله با حاکمان ظلم و جور زمان احیای حقیقت اسلام ناب بوده و حتی در این مسیر جان در طبق اخلاص گذاشت تا به همراه 72 تن از یاران صدیقش در کربلا ماندگار شوند.

بابازاده افزود: امروز نیز مصداق یزید زمان آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی ملعون است که می‌خواهند در جهان اسلام به انواع شرارت، کینه‌توزی و دشمنی دست بزنند اما تنها حاکمیتی که در برابر آنها ایستاده، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر محور حق و حقیقت و عدالت است که هرگز اجازه نمی‌دهد امت اسلامی در برابر ظلم و جور زمان سر فرود آورد.

وی به شکوه و عظمت برگزاری مراسم عزاداری اهالی استان اردبیل در ماه محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: این عزاداری‌ها که اغلب به شکل سنتی اجرا می‌شود باید در ابعاد متفاوت به مردم بازگو شده و حقیقت آن تبیین و روشن شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر