کد خبر: 812378
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
تئوري خدشه‌دار كردن انتخابات هنوز در ميان اصلاح‌طلبان طرفدار دارد / برگزاري انتخابات رياست جديد شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان در جلسه شنبه گذشته اين شورا كه به انتخاب زهرا آيت‌اللهي منجر شد، با ادعاي مخدوش بودن رأي‌گيري از سوي نمايندگان رئيس‌جمهور به چالش كشيده شد.
نيلوفر اماني
برگزاري انتخابات رياست جديد شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان در جلسه شنبه گذشته اين شورا كه به انتخاب زهرا آيت‌اللهي منجر شد، با ادعاي مخدوش بودن رأي‌گيري از سوي نمايندگان رئيس‌جمهور به چالش كشيده شد. از آنجا كه عدم حضور تعدادي از اعضا در جلسه رأي‌گيري محور اعتراضات اقليت اصلاح‌طلب شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان است، به نظر مي‌رسد اين گروه با القاي مخدوش بودن رأي‌گيري، سعي در بازآيي آراي خود به منظور احراز كرسي رياست شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان دارند.اين در حالي است كه 22 عضو از مجموع 28 عضو اين شورا در جلسه مزبور حاضر بوده‌اند. همچنين ادامه اين اعتراضات نشان مي‌دهد تئوري خدشه‌دار كردن انتخابات هنوز در ميان اصلاح‌طلبان طرفدار دارد و اين‌بار مولاوردي، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده پرچمدار ادعاي تقلب در انتخابات است.

انتخابات تعيين رئيس جديد شوراي فرهنگي اجتماعي زنان عصر شنبه گذشته به رياست كبري خزعلي، رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان برگزار شد. در اين انتخابات زهرا آيت‌اللهي، مشاور رئيس نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و رئيس گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامي، زهرا راستي نماينده حوزه‌هاي علميه قم در شوراي فرهنگي زنان و اشرف بروجردي نماينده اصلاح‌طلب تازه منصوب شده رئيس‌جمهور در شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان به رغم طي نشدن مراحل اداري عضويتش و با موافقت اعضاي حاضر در جلسه به عنوان كانديداهاي رياست جديد شورا معرفي شدند كه در نهايت و پس از رأي‌گيري آيت اللهي با 13 رأي بالاترين آرا را به خود اختصاص داد،  و راستي با كسب 12 رأي و بروجردي با كسب دو رأي از احراز پست رياست شوراي زنان بازماندند.

طبق روال سال‌هاي گذشته انتخاب رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان، فردي كه حائز اكثريت آرا شده باشد به عنوان رئيس شورا منصوب مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، كبري خزعلي که  از سال 89 سه دوره متوالي به عنوان رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان انتخاب شده بود تا زمان تأييد و صدور حكم رياست آيت‌اللهي، اداره امور اين شورا را همچنان برعهده خواهد داشت.
اما اين رأي‌گيري مانند اغلب رأي‌گيري‌هايي كه اصلاح‌طلبان در آنها حضور دارند، حواشي نيز داشت. به اين صورت كه دو نماينده رئيس‌جمهور حاضر در جلسه اخذ رأي يعني شهيندخت مولاوردي، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده و اشرف بروجردي با اعتراض به نتايج آرا تاكنون تلاش كرده‌اند انتخابات را مخدوش اعلام كنند و با تهديد اعضاي شورا به اينكه موضوع را از طريق رئيس‌جمهور پيگيري خواهند كرد يا مانع تأييد حكم رئيس منتخب خواهند شد، سعي در وارد كردن خدشه به انتخابات برگزار شده، كرده‌اند. اين در حالي است كه ورود رئيس‌جمهور به انتخابات رياست يكي از شوراهاي اقماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي بي‌سابقه و دور از جايگاه حقوقي وي است.
 
واکنش به وزن اندک آرای اصلاح‌طلبان
با اين وجود اين اعتراضات در قالب مصاحبه با رسانه‌هاي نزديك به جريان اصلاح‌طلبي و همسو با اعتدالگرايان ادامه دارد.
بروجردي در بيان اعتراض خود در گفت و گو با اين رسانه‌ها اعلام كرد: من از تعداد حاضرين در جلسه اطلاعي ندارم اما من و تعداد زيادي از اعضا و نمايندگان قوه مجريه و مقننه و مشاوران وزرا در اين جلسه دعوت نشديم، بنابراين از ديدگاه ما اين انتخابات مخدوش است.
وي در اين باره تصريح كرد: از آنجا كه صلاحيت فرد انتخاب شده از سوي رئيس‌جمهور محرز نشده، بنابراين هيچ رسانه‌اي نمي‌تواند نتيجه آرا را اعلام كند.  بروجردي در حالي در اظهارنظرات رسانه‌اي خود اعلام نتايج انتخابات را به دليل عدم احراز صلاحيت گزينه منتخب مخدوش عنوان مي‌كند كه خود سابقه رد صلاحيت در دو دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را دارد و معلوم نيست با وجودي كه نتوانسته صلاحيت خود را براي نمايندگي مجلس به اثبات برساند، چگونه كباده‌كش رياست شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان شده است. 

به نظر مي‌رسد ادامه واكنش اعضاي اصلاح‌طلب و طيف نزديك به دولت اعضاي شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان به انتخابات رياست اين شورا از يك سو به اين دليل است كه به خاطر اينكه نتوانسته‌اند نتيجه انتخابات را به نفع خود تغيير دهند، از سوي مسئولان بالادست خود مورد عتاب قرار مي‌گيرند و از سوي ديگر از آن جهت خواستار خارج كردن انتخاب رئيس از دستور جلسه شنبه گذشته و مخدوش جلوه دادن آن هستند كه بتوانند آراي خود را بازآرايي كنند.  گفتني است، اعضاي غايب در جلسه رأي‌گيري شنبه گذشته شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان که به تعبیر بروجردی تعداد آنها زیاد بوده شش نفر از 28  عضو بودند كه حتي در صورت حضور هم چندان تأثيري در وزن آراي اصلاح‌طلبان نداشتند.  طبق گزارش‌هاي رسيده غايبان در جلسه انتخابات رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان فريده اولاد قباد و سكينه الماسي از قوه مقننه بودند كه به رغم دعوت به دليل حضور در حوزه‌هاي انتخابيه و تعطيلي مجلس در جلسه حاضر نبودند. همچنين شهريان نماينده وزارت ورزش، احمدي نماينده آموزش و پرورش و نماينده آموزش عالي نيز به رغم دعوت رسمي و داشتن دستور جلسه به دليل شركت در جلسه ديگر در اين جلسه حاضر نبودند و فهيمه فرهمندپور هم به دليل سفري كه در پيش داشته است، در جلسه حاضر نشده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
خانم مولاوردی هنوز از یادمان نرفته که جماعت اندک وپرمدعای طیف غرب گرای شمامشابه همین تهمت مخدوش بودن رای گیری را به کمیسیون ویژه هسته ای مجلس زدند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
این طیف متوهم هنوزتوسرگیجه ی سیلی محکمی که درحماسه ی نهم دیماه88ازمردم خورد باقی مونده!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار