کد خبر: 812273
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از اجرای طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در 15 مدرسه این شهرستان خبر داد و گفت: 238 کلاس هوشمند در مدارس دایر است.

مهرداد یحیایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان آنلاین در قزوین اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در 9 مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه دوره اول متوسطه و دو مدرسه دوره دوم متوسطه اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با بیان اینکه طرح تعالی از برنامه‌های بسیار مهم آموزش و پرورش برای حرکت مدارس به سمت تعالی و پیشرفت است ادامه داد: شاخص‌هایی برای ارتقای مدیریت آموزشگاهی در زمینه‌های مختلف در نظر گرفته شده که هر سال مدیر مدرسه باید درصدی به سمت هدف در نظر گرفته شده طرح تعالی حرکت کرده و به پیش برود.

یحیایی با اشاره به وجود 238 کلاس هوشمند در مدارس شهرستان آبیک اضافه کرد: از تیر ماه سال جاری 90 روند هوشمندسازی مدارس به دلیل کمبود بودجه، کند شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هوشمندسازی کلاس‌های مدارس با درصدی از مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان و درصدی هم از مشارکت خیران و نهادهای دولتی و غیردولتی در حال انجام است.

این مسؤول بیان کرد: طی قردادی با اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، اگر 50 درصد هزینه  هوشمندسازی تأمین شود، 50 درصد هزینه مابقی از سوی این اداره‌کل اختصاص می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: برای هوشمندسازی هر کلاس حداقل 30 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

یحیایی ادامه داد: سال گذشته در 30 مدرسه دولتی برای 583 نوآموز 33 کلاس پیش‌دبستانی برگزار شده بود.

وی اضافه کرد: همچنین در 17 مدرسه غیر‌دولتی 17 کلاس برای 410 نو‌آموز و 19 کلاس با 76 نفر در روستاها  و مناطق محروم و برای 10 نفر در مدرسه استثنایی کلاس پیش‌دبستانی دایر شده بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 480 نوآموز پیش‌دبستانی در مدارس دولتی و 400 نوآموز در مدارس غیر دولتی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: پیش‌دبستانی جزئی از نظام جدید آموزشی است که با آموزش، ارتباط معنایی دارد و به عنوان پیش‌نیاز کلاس اول محسوب می‌شود.

یحیایی افزود: با توجه به تعیین ردیف بودجه در سال جاری برای پیش دبستانی به اذعان وزیر آموزش و پرورش، با تأمین بودجه در سال آینده پیش‌دبستانی در مدارس دولتی رایگان می‌شود.

وی ادامه داد: تابستان امسال چهار کلاس پیش دبستانی دوره فشرده برای افراد بازمانده از سال تحصیلی گذشته در مدرسه امام رضا‌(ع) شهرک بعثت، ناصر خسرو شهرک فردوس، جوادالائمه شهرک قدس و زهره بنیانیان منطقه مهدیه شهر آبیک برگزار شد.

این مسؤول اضافه کرد: در این کلاس‌های پیش‌دبستانی 76 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد یک نفر به صورت رایگان، 15 نفر با تخفیف و مابقی هم با پرداخت یک میلیون و 200 هزار ریال از دوره فشرده پیش‌دبستانی بهره‌مند شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر