کد خبر: 811526
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
امام جمعه موقت قزوین:
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه قصه تلخ برجام روز به روز مردم را نگران‌تر می‌کند، گفت: اگر FATF را قبول کنیم، کدخدایی دیگران را پذیرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام علی قابل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین در قزوین اظهار داشت: قصه برجام یک قصه تلخ برای کشور است چراکه ابعاد پنهان این قصه برای مردم روز به روز نگرانی و مباحث جدیدی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: تعهدنامه FATF به نوعی خود تحریمی داخلی علیه اشخاص و نهادهایی که امنیت کشور به آن‌ها وابسته بوده محسوب می‌شود چراکه در این معاهده پایه‌های دفاعی کشور به دست خود سست شده و امنیت کشور از بین می‌رود.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه اجرای عهدنامه کاپیتولاسیون دوم در کشور نگران‌کننده بود، ادامه داد: پذیرش معاهده FATF بدتر از آن بوده چراکه در این معاهده باید اقداماتی که به ضرر کشور است را انجام دهیم.

قابل با بیان اینکه پذیرش معاهده ‌FATF نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است، گفت: ملتی هستیم که باید قدردان شخصیت‌های گذشته همچون شهدا و خون‌های ریخته شده آن‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: دشمن درصدد فراموش کردن آرمان‌های انقلاب از سوی نیروهای انقلاب اسلامی بوده و قبول معاهده FATF به عنوان فشل کردن جامعه از درون به نام یک قرارداد است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: باید از کسانی که در مجلس شورای اسلامی دقت نکردند سؤال کرد که آیا معاهده FATF در این مجلس مطرح شده یا به صورت پنهان بوده است و در صورتی که این موضوع به صورت علنی عنوان شده چرا مجلس به این معاهده رأی داده است؟

قابل تصریح کرد:‌ در حال حاضر که موضوع FATF روشن شده است چرا نباید برخی مسؤولان در برابر آن موضع‌گیری کنند؟

وی خاطر نشان کرد: پذیرش معاهده FATF به عنوان یک سند ذلت است و یقین بدانیم که مردم و نسل جوان که در دامن انقلاب اسلامی پرورش یافته‌اند آن را برنمی‌تابند و نمی‌پذیرند.

امام جمعه موقت قزوین مطرح کرد:‌ در جایی که معاهده FATF مورد پذیرش کشور قرار بگیرد، موجب تحقیر انقلاب اسلامی، خلاف رویه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دین اسلام است.

قابل تصریح کرد: در کشور انسان‌های ارزشمندی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها مانع پذیرش تخلف آشکار معاهده FATF شد و اگر این معاهده را قبول کنیم، کدخدایی دیگران را بیشتر از آنچه دیگران در کشورهای خارجی انتظار داشته‌اند، پذیرفته‌ایم.

وی مطرح کرد:‌ آحاد جامعه نسبت به معاهده FATF توجه داشته باشند و کسانی که درصدد دفاع از این معاهده برآمده و در قالب مبارزه با پولشویی و تروریسم از آن نام می‌برند بدانند این موضوع با موضوعی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است هیچ تناسبی و سنخیتی ندارد.

امام جمعه موقت قزوین تشریح کرد: پذیرش معاهده FATF بدتر از کاپیتولاسیون دوم است چراکه در کاپیتولاسیون امنیت قضایی داشته و فعالیت خود را انجام می‌دهیم اما در این معاهده باید ایده‌ها و دستورات دیگران را اجرا و به خود ضربه وارد کنیم تا رضایت طرف مقابل جلب شود.

قابل به نقش مؤثر نماینده مجلس شورای اسلامی در آشنایی با مسائل بین‌المللی کشور اشاره و عنوان کرد: اگر نماینده‌ای چنین اظهاری کند که از اخبار معاهده FATF آگاهی و اطلاعاتی ندارد این نماینده یا وظیفه خود را انجام نداده و یا مردم باید تکلیف خود را با آن مشخص کنند.

وی تصریح کرد: یک نماینده مجلس باید تمام مسائل شئون جامعه اسلامی و جهان اسلام را مدنظر داشته باشد و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر