کد خبر: 811371
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اداره مکه و مدینه باید به یک مجمع عالی مربوط به جهان اسلام واگذار شود، گفت:رژیم آل‌سعود که با آمریکا و اسرائیل در ارتباط است، لیاقت اداره کارگزاری حج را ندارد.
فارس: آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از نام‌های بیـت‌الله الحرام در قرآن خانه امن الهی است، گفت: حفظ امنیت حجاج، حق اولیه آنها است و باید با آرامش و آسایش بتوانند این فریضه الهی را به جا آورند.

وی با تأکید بر اینکه آمار بالایی کشته‌شدگان حجاج در14سال اخیر که اخیراً‌ منتشر شده و آمار 7 هزار کشته حجاج سال گذشته فاجعه منا نشان‌دهنده بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل‌سعود است، تصریح کرد: برای حل این مشکل باید کمیته‌ای از نخبگان جهان اسلام بر حفظ امنیت حجاج نظارت داشته باشد و اداره حج را بر عهده گیرد.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه حج متعلق به حکومت آل‌سعود و هیچ حکومت دیگری نیست، گفت: اداره مکه و مدینه باید به یک مجمع عالی مربوط به جهان اسلام واگذار شود و بدون این وضعیت حفظ امنیت حجاج و انجام فریضه الهی حج کماکان در خطر خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان افزود: امسال جای خالی حجاج بیت‌الله الحرام کاملاً مشهود است و این امری تأسف‌بار است.

وی تأکید کرد: رژیم مستبد آل‌سعود که با آمریکا و اسرائیل در ارتباط است، لیاقت اداره مکه، مدینه و کارگزاری حج را ندارد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد فاجعه منا، تصریح کرد: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در موارد اختلاف بین‌المللی جزو اصول اولیه مدیریت اختلافات است و از همان لحظه اول رهبر انقلاب و نخبگان جهان اسلام تقاضای تشکیل این کمیته را داشتند و هنوز بر این امر اصرار می‌ورزند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: کمیته حقیقت‌یاب برای اداره امن حج و نشان‌دادن واقعیت‌ها نقش مهمی دارد ولی شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود تاکنون با تشکیل این کمیته که حق اولیه برای روشن شدن حقایق است، ممانعت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار