کد خبر: 809852
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
پس از سال‌ها انتظار برای نخستین بار
رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام فارس گفت: پس از سال‌ها انتظار این هیات برای نخستین بار صاحب سالن ورزشی ویژه بدن‌سازی و پرورش اندام می‌شود.
عزیزالله قهرمانی

محمدعلی فرهنگ‌مهر امروز در گفت‌وگو با جوان آنلاین در شیراز با بیان این‌که پس از سال‌ها انتظار این هیات برای نخستین بار صاحب سالن ورزشی ویژه بدن‌سازی و پرورش اندام می‌شود اظهار داشت: این سالن در زمینی به مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع و گنجایش 2 هزار نفر و نیز با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان تا پایان سال جاری در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سالن ورزشی بدن‌سازی و پرورش اندام تا حدود بسیاری از مشکلات، معضلات و دغدغه‌های این هیات به‌ویژه ورزشکاران این رشته برطرف می‌شود.

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس تصریح کرد: با به دست گرفتن سکان مسؤولیت در این هیات با هدف توجه به زیرساخت‌ها و گسترش این رشته در میان جوانان و نوجوانان و دیگر آحاد جامعه از اسفندماه سال 1393 تاکنون شاهد اجرای فعالیت‌های متعدد خدماتی و ورزشی از سوی 60 نفر از اعضا در این سازمان هستیم.

فرهنگ‌مهر بیان داشت: بیش از 300 باشگاه بدن‌سازی در زیرمجموعه باشگاه‌های ورزشی در استان فارس مشغول فعالیت هستند و بر اساس آمار هیات پزشکی، 25 هزار نفر در این رشته مشغول فعالیت هستند و با احتساب این میزان بیش از 30 درصد را ورزشکاران فعال تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هیات ورزش بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس برای نخستین بار در طول تشکیل موفق به کسب رتبه نخست کشوری در میان تمام هیات‌های استانی شده است، افزود: کسب عناوین دو مقام دومی بزرگ‌سالان و یک مقام سومی پیشکسوتان کشوری، مقام‌های دوم و سوم جوانان و نیز کسب مقام جهانی توسط هادی چوپان و هادی محمدی هر دو از استان فارس در مسابقات قهرمانی 215 میلادی در کشور اسپانیا از دیگر موفقیت‌های این هیات از بدو تأسیس بوده است.

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس از برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های این استان در سه رشته پرورش اندام، فیزیک و کلاسیک خبر داد و افزود: این مسابقات از امروز بیستم تا بیست‌ودوم مردادماه جاری در سالن شهید آیت‌الله دستغیب برگزار می‌شود.

فرهنگ‌مهر اضافه کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات با هزینه کامل هیات به مسابقات کشوری که سوم شهریورماه امسال در تبریز برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

 

ممنوعیت خریدوفروش، نگهداری و تجویز مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها

 

وی در مورد نحوه استفاده از داروهای نیروزا در بعضی از باشگاه‌ها، بیان داشت: بر اساس بخشنامه انضباطی  ارسالی از اداره کل ورزش و جوانان هرگونه خریدوفروش، نگهداری و تجویز مکمل‌های ورزشی و نیز داورهای دوپینگی در تمام باشگاه‌های ورزشی به‌ویژه بدن‌سازی ممنوع است.

رئیس هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس اظهار داشت: هیات ورزش بدن‌سازی و پرورش اندام با تشکیل کمیته نظارتی باشگاه‌های ورزشی را رصد کرده و تخلفات احتمالی را بدون اغماض به اداره کل ورزش و جوانان گزارش می‌دهد.

فرهنگ‌مهر خاطرنشان کرد: در سال جاری  از 110 مورد بازرسی از باشگاه‌های بدن‌سازی 17 مورد تخلف شناسایی و به آنان تذکر انضباطی داده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر