کد خبر: 809583
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
معاون فرهنگی دادگستری خوزستان از برگزاری مرحله شهرستانی چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در نيمه اول شهريورماه خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمين عبدالحميد امانت بهبهاني ضمن تشریح دستورالعمل برگزاری مسابقات، به برگزاری این دوره در 2 رده بزرگسالان و فرزندان کارکنان اشاره کرد و افزود: طبق این دستورالعمل، بزرگسالان شامل کارکنان و بازنشستگان دادگستری استان، کارکنان شوراهای حل اختلاف و خانواده‌های آنان می‌باشند و بخش فرزندان نیز شامل فرزندان کارکنان و نوادگان آنان می‌باشد. همچنين سربازان وظيفه شاغل در دستگاه قضا كه تا پايان سال 95 به خدمت وظيفه مشغول هستند، مي‌توانند در اين مسابقات شركت كنند.

وی با بیان اینکه مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی، حفظ کل قرآن، حفظ جزء 5، 10، 15 و 20 و همچنین درک مفاهیم و تفسیر قرآن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: فرزندان 4 تا 6 سال در حفظ يك جزء و فرزندان 4 تا 16 سال در رشته حفظ 2 جزء قرآن و همچنین سایر رشته‌ها به غیر از بخش کتبی (درک فاهیم و تفسیر و حفظ موضوع) امکان شرکت دارند.

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان همچنین به شرکت هر یک از داوطلبان در یک رشته اشاره کرد و افزود: طبق دستورالعمل تنها رشته درک مفاهیم و تفسیر به عنوان رشته دوم بلامانع می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمين امانت بهبهاني از راهیابی نفرات اول و دوم هر رشته به تفکیک خواهران و برادران به مرحله استانی خبرداد و خاطرنشان کرد: منبع مسابقه درک مفاهیم و تفسیر جزء 21 تا 24 مجموعه قرآن در خانه می‌باشد که منبع مسابقات درک مفاهیم و تفسیر و همچنین حفظ موضوعی روي سايت دادگستري استان به آدرس قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش کتبی مسابقات شامل حفظ موضوعی قرآن کریم و درک مفاهیم به صورت هماهنگ و همزمان در تاریخ 10 شهريور 1395 برگزار می‌شود، گفت: مسئولیت برگزاری مسابقات مرحله شهرستاني به رابطين فرهنگي حوزه‌های قضایی استان واگذار شده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان خوزستان زمان اعلام نتایج این مرحله از مسابقات را نیمه دوم شهريورماه اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر