کد خبر: 809546
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
رییس شورای اسلامی شهر مشهد:
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا پایان سال 96 شاهد بازگشایی زائرسراهای استانی هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان، محمدکمال سرویها با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی «شهر ما» که از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: تعدادی از زائرسراها که به عنوان زائرسراهای پیشتاز شناخته می‌شوند، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید و انتظار می‌رود مابقی زائرسراهای در دست احداث تا پایان سال 96 بازگشایی شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: در دور سوم شورای اسلامی شهر مشهد موضوع اعطای زمین و پروانه رایگان را برای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت به تصویب رساندیم و شهرداری را موظف به ورود به این مسئله کردیم اما این امر محقق نشد و تنها 2 یا 3 مرکز استان آمدند و حرکتی جدی صورت نگرفت.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد به هدف از ایجاد زائرسراها اشاره کرد و ادامه داد: زائرسراهای ارزان‌قیمت با هدف ایجاد فضای مناسب اقامت برای زائران کم‌درآمد احداث می‌شود تا زائران بتوانند در فضای معنوی و به دور از دغدغه تشرف خوبی به حرم داشته باشند و سپس به مقاصد خودشان بازگردند.

سرویها خاطر نشان کرد: کار در شورای چهارم اسلامی شهر به صورت جدی‌تر دنبال شد و ائمه جمعه و مسئولان استانی هر مرکز استان را دعوت کردیم و با استقبال مراکز استان‌ها مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه زمین و پروانه رایگان به هر مرکز استانی اعطا می‌گردد، گفت: فرآیند اعطای زمین و ساخت تحت نظر بنیاد زائر امام رضا(ع) پیگیری و دنبال می‌شود و تاکنون 18 استان پیشگام در امر ساخت و ساز زائرسراهای خود شدند و مابقی استان‌ها در ردیف بعدی قرار دارند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال شاهد ساخت و ساز زائرسراهای ارزان‌قیمت مجموعا 20 مرکز استان باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار