کد خبر: 809537
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد:
رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی بر همکاری و تعامل بیشتر و رفع موانع توسعه روابط اقتصادی با کشور پاکستان و رسیدن به توسعه پایدار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جوان, قاسم کیومرثی در همایش گسترش روابط اقتصادی با کشور پاکستان که با حضور تجار و بازرگانان استان و پاکستان در هتل میثاق برگزار شد اظهارداشت: پس از برجام شرایط مساعدی برای گسترش روابط بین دو کشور ایجاد شده و گامهای بلندی نیز برای افزایش سطح مبادلات تجاری برداشته شده به طوری که مجموع رقم مبادلات تجاری دو کشور از حدود 800 میلیون دلار حال حاضر به حدود 5 میلیارد دلار در آینده نزدیک خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه شناخت توانمندیهای دو کشور و بهره گیری از آنها به توسعه و تعمیق این روابط کمک می کند گفت: با توجه به اینکه 95 درصد امور اقتصادی کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود, انجام کارهای مشترک بین بخش های خصوصی دو کشور, در پیشبرد امور, نقش شایانی خواهد داشت.

کیومرثی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در حوزه ساخت مواد و محصولات شیمیایی, لاستیک و پلاستیک, واحد های بزرگ و توانمندی دارد, افزود: این استان در زمینه های مواد غذایی, محصولات فلزی, ورق سرد و گرم, آهن و فولاد خام, خودرو و قطعه سازی, فرش, پوشاک, الیاف مصنوعی, دارو, صنایع ساختمانی و صنایع معدنی, ظرفیت های تولیدی بالا و با کیفیتی دارد که امکان توسعه روابط و کار مشترک با ایجاد برندهای معتبر جهت فروش در سطح منطقه و جهانی برای این محصولات قابل تصور است.

وی اظهارداشت: این استان دارای 5750 واحد صنعتی فعال با 11 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 187 هزار نفر اشتغال و نیز 795 واحد معدنی و 55 نوع ماده معدنی و بخصوص سنگ های تزئینی است که قابلیت کار در سطح جهانی را دارند.

وی افزود: با وجود زیرساخت هایی از قبیل منابع و ذخائر غنی معدنی در کشور, نیروی انسانی مناسب, انرژی ارزان, موقعیت مناسب جغرافیایی در منطقه , مزیت های رقابتی استان در برخی محصولات, قانون سرمایه گذاری و حمایت های دولت و وجود سرمایه گذاران و کارآفرینان شایسته در استان, فرصت های سرمایه گذاری مشترک برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور و امکان تولیدات و تجارت مشترک با برندهای معتبر وجود دارد.

لازم به ذکر است طی سال 94 , به میزان 3906 تن کالا به ارزش 10909 هزار دلار از استان خراسان رضوی به پاکستان صادر شده است که از نظر وزنی 11 درصد کاهش و از نظر ارزشی 32 درصد افزایش نسبت به سال 93 داشته است. همچنین طی این مدت 42958 تن کالا به ارزش 51632 دلار از این کشور به استان وارد شده است که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 16 و 18 درصد کاهش داشته است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار