کد خبر: 809194
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آل‌سعود در مدیریت حج بی‌لیاقتی خودش را ثابت کرده است گفت: امت اسلامی باید در مدیریت حج چاره‌اندیشی کنند چرا که آل‌سعود لیاقت مدیریت حج و خانه خدا را ندارد.

به گزارش جوان از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل از نقش پدافند هوایی کشور تجلیل کرد و آنها را بزرگ مرزداران و مرزبانان کشور و چشم بینای ملت و از اسباب اصلی امنیت کشور دانست.

وی اقتدار فوق‌العاده این نیرو را سبب یأس دشمن و خنثی شدن برنامه‌های آنها دانست و اظهار کرد: این اقتدار غرورآفرین نتیجه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یکی از شاهکارهای این نیرو، ردگیری پهپاد جاسوسی اسرائیل برخاسته از لنکران در سال‌های گذشته بود که با ردگیری و روشن کردن مقصد آن، این پهپاد را در فراز اصفهان سرنگون کردند.

ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باید الگوی جهانی معرفی شود

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) که به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است، گفت: این ازدواج از جهات عدیده الگوی جهانی برای جوانان است.

عاملی در بیان بخشی از امتیازات این ازدواج افزود: اول اینکه با عفت شروع شد و با عفت ادامه یافت و هر دو طرف ازدواج دریای حیا، حجب و تقوی بودند و دوم اینکه طرفین فضائل روحی و علمی یکدیگر را منوط ازدواج قرار دادند و از لحاظ تمول و تمکنات مادی بری بودند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پیام این ازدواج این است که انتخاب شریک زندگی با امتیازات مادی و زیبایی‌های ظاهری و به ویژه از زنان متبرج جاهلی و از کسانی که با خودنمایی‌های حرام خود را عرضه می‌کنند، خطای محض است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سوم اینکه هر دو طرف انتخاب خود را به خداوند سپرده بودند و خدا بود که اینها را به همدیگر انتخاب کرد بنابراین شعار جوانان در ازدواج باید این دعا باشد «خدایا عفت از من، انتخاب از تو».

عاملی ادامه داد: وصف چهارم این ازدواج بساطت و سادگی بود به طوری که امیرالمؤمنین(ع) حتی خانه‌ای نداشت و حضرت زهرا(س) را به اتاقی که در گوشه نخلستان درست کرده بود، بردند و مهریه نیز مهرالسنه بود یعنی 500 درهم و سنت پیامبر، سنت خداست و جهیزیه هم از پول مهریه بود و با اقلامی بسیار ساده تشکیل شده بود.

وی گفت: امتیاز پنجم این بود که در مراسم این ازدواج خبری از گناه نبود، نه اختلاط زن و مرد، نه شراب، نه رفع‌القلم و نه اذیت همسایه‌ها تا طلوع صبح.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه افزود: ازدواج از مقدس‌ترین نهادهاست که اگر گناه در آن نباشد رحمت خدا به آنجا نازل می‌شود، بنابراین در شب زفاف حضرت زهرا(س) جبرئیل، میکائیل و اسرافیل به همراه 70 هزار فرشته نازل شدند.

عاملی تصریح کرد: مراسم ازدواجی که توأم با گناه باشد، شئامت آنجا را فرا می‌گیرد در چنین مراسمی نه تنها فرشتگان الهی فرود نمی‌آیند بلکه برپاکنندگان در آن به خشم الهی گرفتار می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما هر چه از این اسوه‌های ابدی فاصله بگیریم، با پدیده‌های لاینحل اجتماعی مواجه می‌شویم.

عاملی اضافه کرد: امروزه هم اصل ازدواج و هم استحکام آن با مشکل مواجه شده امروز در ازدواج موانع فرهنگی بیشتر از موانع اقتصادی است و افزایش سطح توقعات با آداب و رسوم غلط و دست و پا گیر بخش عظیمی از جامعه به ویژه جوانان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

آل‌سعود در مدیریت حج بی‌لیاقتی خودش را ثابت کرده است

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه در سال 66 ادامه داد: ملت ما 325 شهید در آن زمان تقدیم اسلام کرد و در زمان و مکانی که ریختن خون حرام است و حتی مشرکین حرمت آن را رعایت می‌کردند، آل سعود هتاکی کرده و ثابت کرد که هیچ اعتقادی به دین اسلام ندارد.

عاملی اظهار کرد: جرم شهدای ما فقط برائت از مشرکین بود که خداوند در 10 سوره قرآن از آن بحث کرده است.

وی گفت: تلفات حج در تاریخ آل‌سعود واقعاً وحشتناک است، سال گذشته در ماجرای جرثقیل 110 نفر کشته شدند و در فاجعه منا بیش از 7 هزار حاجی جان خود را از دست دادند در حالی که آل‌سعود تا به حال نه عذرخواهی کرده، نه مسؤولیت پذیرفته، نه دیه داده و نه زیر بار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب می‌رود.

عاملی افزود: بدتر از همه اینها آل‌سعود سرکرده منافقانی که 17 هزار انسان بیگناه را ترور کردند را به حج امسال و به میهمانی ویژه پادشاه دعوت کرده است.

وی بیان کرد: آل‌سعود با دعوت و همکاری با آنها و کشتن 10 هزار بیگناه در یمن و هزاران بیگناه در عراق و سوریه و علنی کردن ارتباط خود با اسرائیل ثابت کرد که شایسته برگزاری حج نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری، عالم اسلام باید در مورد مدیریت حج چاره‌اندیشی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر