کد خبر: 808387
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
امام جمعه شهر اندیشه :
امام جمعه شهر اندیشه گفت: اخلاص، مردمی‌بودن و ساده‌زیستی رمز موفقیت شهیدان رجایی و باهنر بود.
محمدرضا عباسی

حجت‌الاسلام سید علی مروج در مراسم گرامیداشت هفته دولت در شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: اخلاص در عمل، مردمی‌بودن و ساده‌زیستی رمز موفقیت و محبوبیت شهیدان رجایی و باهنر بود.

وی با اشاره به دیدگاه‌های نهج‌البلاغه در خصوص حکومت بیان کرد: هرجایی‌که نام حکومت و دولت اسلامی مطرح می‌شود، مردم یاد دولت امیر‌المؤمنین(ع) افتاده و برای خودشان آن را الگو و اسوه قرار داده و توقع دارند که مسؤولان دولتی و کارگزاران نظام همانند آن دولت عمل کنند.

امام جمعه شهر اندیشه تصریح کرد: اگر مردم ایران انقلاب کردند و به دنبال مراد و رهبر خودشان حرکت کردند به خاطر این بود که همیشه امام خمینی(ره) را به‌عنوان رهبری ساده‌زیست، مردم‌مدار و به دور از منافع دنیاطلبی یافته بودند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی وقتی دیدند رهبرشان به‌ دور از هرگونه تجمل‌گرایی و با قدرت و صلابت در برابر استکبار ایستاده از وی تبعیت کرده و ایشان را به‌عنوان رهبر و سکان‌دار نظام پذیرفتند.

مروج ابراز کرد: خدا نعمتی بزرگ به مردم ایران عنایت کرد که امام خمینی(ره) با طاغوت زمان درافتاد و نظام جمهوری را تأسیس و مردم نیز از وی تبعیت کردند.

وی با اشاره به اینکه مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و مسؤولان آن مدیون امام خمینی(ره) است، افزود: اگر تمام مسؤولان نظام بر اساس سیاست‌های امام و رهبری با یک هدف واحد و در یک مسیر مشترک حرکت کنند هیچ مشکلی در جامعه به وجود نمی‌آمد.

امام جمعه شهر اندیشه گفت: مراقب باشیم تا پاک‌دامنی، تقوا، پاکدستی و پاک چشمی را در انجام کارها رعایت کنیم و در نظر داشته باشیم که هدف از تشکیل حکومت در ایران، حکومت اسلامی، حکومت ارزش‌های اسلامی و دینی و حاکم شدن آنها است.

وی اظهار کرد: هر جامعه سه رکن دارد شامل ساختار نظام، مسؤولان و مردم که ارکان اصلی نظام را تشکیل داده و در نظام جمهوری اسلامی ایران حکومت و ایدئولوژی ما مشخص و در چهارچوب قانون اساسی تعیین شده است.

مروج بیان کرد: مسؤولان حلقه اتصال مردم به اسلام هستند و وظایف مسؤولان نظام اسلامی بر اساس سیره حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و فرمایشات رهبری تعیین و تبیین شده است بنابراین مسؤولان نباید به خاطر انجام وظایفشان به مردم تکبر و فخرفروشی کنند البته تکبر در برابر دشمنان اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: مسؤولان باید انتقادپذیر باشند و انتقادات سازنده مردم را در جهت پیشرفت امور جامعه پذیرا باشند و از فخرفروشی، تکبر و غرور پرهیز کنند چراکه فخرفروشی برای کسانی که در نظام اسلامی مسؤولیت دارند ارزش و جایگاهی ندارد.

همزمان با سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم گرامیداشت دولت از سوی شورای هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با حضور فرماندار، ائمه جمعه، مسؤولان و کارکنان ارگان‌ها و نهادها و اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان در محل سالن فجر آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد.

               

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر