کد خبر: 807776
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۴
با حضور وزیر بهداشت انجام شد :
همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور وزیربهداشت،استاندار تهران، رئیس کل جهادکشاورزی استان ، بزرگترین و مجهزیترین کشتارگاه صنعتی استان در اسلامشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
بهاره عشقی صابر

 




بزرگترين و مجهزترين كشتارگاه دام با حضورقاضی زاده هاشمي وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي به همراه استاندار تهران ، فرماندار اسلامشهر و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گرديد.

 اين كشتارگاه که از نوع صنعتی دام بزرگ و كوچك در روستای جلاليه و كماليه از توابع شهرستان اسلامشهر ، با سرمایه گذاری بخش خصوصی  و با استفاده از تسهلات بانکی  احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

 

ظرفيت توليد ساليانه این کشتارگاه حدود 330000 تن ،شامل كشتارروزانه  100 رأس دام سنگين و 1000 رأس دام سبك است که تاكنون بالغ بر300 ميليارد ریال هزينه و احداث شده است.

 

ازویژگیها و  امكانات  منحصر به فرد اين كشتارگاه سردخانه آن است كه قابليت نگهداری 4000 رأس لاشه گوسفند و 400 لاشه گاورا  دارد.

 

با راه اندازی اين واحد صنعتی فرصت اشتغال 150 نفر به طور مستقيم و 100 نفر به طور غير مستقيم بوجود آمده است .

 

از مهمترين اهداف احداث اين كشتارگاه نگهداری گوشت به شيوه مناسب و بهداشتی ، اشتغالزايی ، بهره گيری از  امكانات سردخانه ای، دسترسی آسان دامداران منطقه جهت كشتار دام ،تكميل زنجيره توليد گوشت و رسيدن به خودكفايی و كشتار متمركز می باشد.

 

 شهرستان اسلامشهر در جنوب غربی استان تهران  با داشتن اراضی حاصل خیز بعنوان یکی از قطبهای کشاورزی و دامپروری استان تهران محسوب می شود ، که احداث  این کشتارگاه ، گام بزرگی درجهت توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات پروتینی  به شمار می آید .    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر