کد خبر: 807160
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت در سال جاری تعداد 32 روستای خراسان رضوی از گاز طبیعی بهره مند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان، حبیب الله صادقی با اعلام این خبر افزود: با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به 32 روستای واجد شرایط چهارهزار و 324 خانوار روستایی در خراسان رضوی گاز دار خواهند شد.

وی محل اجرای پروژه های گازرسانی به این 32 روستا را شهرستان‌های رشتخوار، نیشابور، درگز، مشهد و تربت جام عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی مجموع اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این پروژه ها را  215 میلیارد و 570 میلیون ریال بیان کرد و گفت: با عنایت ویژه وزیر محترم نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ، کلیه روستاهای واجدالشرایط خراسان رضوی تا پایان سال آینده گاز دار خواهند شد.

صادقی همچنین رویکرد شرکت گاز را حمایت از صنایع تولیدی مطرح کرد و در ادامه از بهره برداری از پروژه های گازرسانی به 21 مورد صنایع در خراسان رضوی با اعتباری معادل 55 میلیارد ریال در هفته دولت امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه 6.5 درصدی گاز تولیدی کشور در خراسان رضوی مصرف می‌شود از بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 37 روستا و 23 واحد صنعتی خبر داد.

وی با اشاره به گازرسانی به 700 روستا و دو شهر تصریح کرد: در پی گازرسانی به دو شهر همت‌آباد و ریوش، 102 هزار خانوار به مصرف‌کننده‌های گاز طبیعی اضافه می‌شوند و همچنین مبلغ 5 هزار و 690 میلیارد ریال در این پروژه‌ها هزینه شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در بخش شبکه رسانی 5 هزار و 100 کیلومتر، 72 هزار انشعاب و علمک، 260 هزار مشترک خانگی و 155 هزار خانوار به واحدهای تحت پوشش گاز استان افزوده شده است.

صادقی از گازرسانی به دو شهر جدید روداب و ششتمد در آینده خبر داد و اذعان نمود: 23 ایستگاه CNG در بخش حمل‌ونقل بهره‌مندی از 23 هزار و 200 واحد مسکن مهر از نعمت گاز طبیعی انجام‌ شده است و عملیات گازرسانی به 477 واحد صنعتی انجام و به شبکه گاز کشور پیوستند‌ که با جایگزینی گاز طبیعی به‌جای گاز مایع سبب 357 هزار مترمکعب صرفه‌جویی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه شهری 99/7 دهم درصد از جمعیت شهری استان تحت پوشش گاز رسانی هستند و در برنامه های آتی این تعداد به صد در صد خواهند رسید اما در روستا 67 درصد از جمعیت واجد شرایط تحت پوشش گاز هستند که این تعداد نیز به 88 درصد افزایش خواهند یافت.

حبیب الله صادقی با اشاره به مصرف 6.5 درصدی گاز تولیدی کشور در استان گفت: سرانه مصرفی نیروگاه‌ها سالیانه 34 درصد و مصرف خانگی 2 هزار مترمکعب به ازای هر واحد مسکونی است و میانگین خراسان نسبت به کشور به دلیل وجود واحدهای خالی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه تفاوتی در تعرفه گاز در بخش روستایی و شهری وجود ندارد تاکید کرد: تعرفه گاز مصرفی در بخش صنعتی هر واحد 100 تومان، در بخش تجاری هر واحد 149 تومان، در بخش خانگی به‌صورت تصاعدی ودر بخش‌های مذهبی هر واحد 926 ریال است.

صادقی در خصوص استفاده از فن آوری های جدید در این حوزه تصریح کرد: استفاده از کنتر های جدید با قابلیت کنترل از راه دور در دست مطالعه است و در مرحله تست و زمایش قرار دارد.

وی در ادامه افزود: پس از آزمایش و بررسی عملکرد بهترین گزینه را انتخاب و نهایی خواهیم کرد اما فعلا این آزمایش ها در استان خراسان رضوی صورت نمی گیرد.

رئیس بهره برداری گاز شهرستان های  خراسان رضوی اظهار کرد: در سه سال گذشته افزایش هزینه گاز نداشته ایم و نرخ آن تابعی از مصرف گاز است.

حسین شالچی افزود: امکان قرائت تمام مشترکین در زمان ورود از فصل گرما به سرما نخواهد بود اما پیش بینی شده است در فصل سرد اگر مشترک250 متر مکعب به بالا مصرف داشت مشمول نرخ تصاعدی شود همچنین در فصل سرما نرخ300 تومان و در فصل گرما 150 تومان می باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار