کد خبر: 806329
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
استاندار تهران با اشاره به جمع‌آوری ۸۰ متکدی میانماری در این شهر گفت: روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ معتاد از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود.
ایلنا: سید حسین هاشمی؛ استاندار تهران در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته دولت در محل استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در شرق استان تهران سالی ۵۰ میلیون متر مکعب کمبود آب داشتیم، اظهار داشت: با انتقال آب از سد مملو بخشی از این مشکل برطرف شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه در سه سال دولت یازدهم بحث آلودگی هوا دغدغه اصلی ما بود، افزود: امسال در مقایسه با سال قبل با اقدامات صورت گرفته شاهد هوای بهتری هستیم از سوی دیگر نیز خروج ۱۷ هزار خودروی فرسوده از تهران می‌تواند؛ تاثیرات قابل توجهی در کاهش آلودگی هوای پایتخت داشته باشد.

هاشمی همچنین با بیان این مطلب که کمربند سوم تهران فروردین ماه ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمربند سوم تهران در دستور کار قرار گرفته تا بار ترافیکی تهران کاهش یابد.

وی ضمن بیان اینکه ۲۵ درصد سایت‌های مسکن مهر در استان تهران هستند، بیان کرد: در برخی از نقاطی که مسکن مهر ایجاد شده؛ خدمات رسانی بسیار پیچیده است به طور مثال مسکن مهر پردیس در دل کوه ساخته شده است؛ خدمات رسانی به بسیاری از این مسکن‌های مهر در برخی مواقع بیشتر از هزینه خود مسکن مهر است همچنین نبود فضای آموزشی در این مناطق یکی از پیچیده‌ترین مسائل بود اما دولت با وجود مضیقه‌های مالی  توانست تا حدود زیادی این شرایط را سروسامان دهد.

استاندار تهران اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال بخش زیادی از این مشکلات در سایت‌های مسکن مهر برطرف شود یکی از پیشنهادات من این بود که ۵ میلیون تومان به وام مسکن مهر افزوده شود که دولت آن را تصویب کرد.

استاندار تهران با انتقاد از اینکه شبکه تهران در ۲۴ نقطه تهران امکان دریافت وجود نداشت، گفت: نزدیک انتخابات بود که با عجله شبکه تهران به صورت اچ دی راه اندازی شد، اما هر چه که مسئولان گفتند که شبکه ۵ باز گردد، موافقت نشد اما در مدیریت جدید صدا و سیما شبکه ۵ به تهران بازگشت و شب گذشته جلسه خوبی با آقای عسگری داشتیم و قرار شد برنامه‌هایی که قبلا از شبکه ۵ پخش می‌شد؛ باز گردد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۴ هزار و ۲۵۶ طرح با اعتبار ۱۱ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان در استان تهران به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۶۴۲ طرح با اعتبار ۱۵۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که این اعتبار در دل همان ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور و همچنین رئیس قوه قضائیه به استان تهران اشاره کرد و گفت: در سفر استانی رئیس جمهور ۱۸۵۰ میلیارد تومان مصوب شد که این اعتبار قرار است؛ در طرح‌های عمرانی بیمارستانی و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان‌های استان تهران هزینه شود که سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین در سفر رئیس قوه قضائیه ۱۰۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی شبکه بهداشت و درمان در استان تهران گفت: این شبکه‌ها در تعدادی از استان‌ها افتتاح شده و در سایر استان‌ها نیز در سال آینده افتتاح می‌شود که با اجرای این طرح نگرانی شهرستان‌های استان تهران از بابت مشکلات درمانی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان تهران در بخش کشاورزی ۹ محصول برتر دارد که رتبه اول را در کشور دارا هستند، افزود: در این سال‌ها ۶۰۰ هزار تن تولید افزایش یافته و نزدیک ۸ هزار ۲۶۶ مورد تغییر کاربری جلوگیری شده است. همچنین هزار هکتار از اراضی کشاورزی به دولت باز گردانده شده است.

استاندار تهران ضمن اشاره به اینکه تهران در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز رتبه اول را دارد؛ خاطرنشان کرد: برای جانمایی واحدهای صنعتی و ساماندهی صنوف تولیدی و خدماتی ۱۲ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در محدود ۱۲۰ کیلومتری استان تهران ایجاد صنایع ممنوع است یا باید صنایع موجود را بازسازی کنیم و یا جوازهایی را به صنایع غذایی کشاورزی بدهیم.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز دارند، گفت: در بخش گازرسانی به روستاها اقدامات خوبی انجام شده است. در بخش اشتغال نیز تا پایان سال ۹۴ ، ۴۲۵ هزار و ۵۱۱ اشتغال جدید ایجاد شده است که از این میزان بخش صنعت ۳۵ درصد، بخش خدمات ۶۳ درصد و بخش کشاورزی ۱.۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه پس از برجام مذاکرات خوبی انجام شده است، گفت: فکر می‌کنم تاکنون ۴ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم.

هاشمی به جمع‌آوری معتادان متجاهر در تهران اشاره کرد و گفت: برای اولین بار هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها را شاهد بودیم که این هماهنگی بی‌نظیر است. در ابتدا تنها مرکز شفق با ۴۰۰ نفر ظرفیت را داشتیم اما در حال حاضر برای نگهداری ۸ هزار و ۵۰۰ معتاد ظرفیت داریم.

استاندار تهران با اعلام اینکه روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ معتاد از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، افزود: ۵۰ درصد معتادان در تهران مربوط به سایر شهرستان‌ها هستند و اگر بتوانیم این افراد را به استان‌ها و شهرستان‌های خود باز گردانیم مشکلات ما کمتر خواهد شد در این رابطه با رئیس دادگستری استان تهران صحبت شده تا در این رابطه به ما کمک کند.

وی با اعلام اینکه برخی از متکدیان تهران به صورت تشکیلاتی و سازماندهی فعالیت می‌کنند افزود: درآمد برخی از این متکدیان میانگین ۳ تا ۲۰ میلیون تومان است و در حال حاضر بیش از هزار نفر از این افراد را جمع‌آوری کردیم. ندادن پول به گدایان در شهر باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مردم باید ما را در ساماندهی این متکدیان کمک و یاری دهند در برخی از بررسی‌هایمان مشخص شد که حتی از میانمار افرادی به تهران آمدند و گدایی می‌کنند که حدود ۸۰ نفر از این افراد را که از میانمار آمده‌اند؛ جمع‌آوری کردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار