کد خبر: 806100
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
رئیس مجمع نمایندگان خورستان:
رئیس مجمع نمایندگان خورستان، با بیان اینکه مکلف هستیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم، اظهار داشت: این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید به آن توجه ویژه کرد.
حجت الاسلام شیخ مجید ناصری نژاد، رئیس مجمع نمایندگان خورستان،  گفت: یکی از دلایل عقب ماندگی ما این است که به دستورات اسلام نسبت به رعایت حقوق مصرف کننده و رعایت امانت بی توجهی می کنیم.
وی با بیان اینکه مکلف هستیم براساس تاکیدات مقام معظم رهبری از تولیدات داخلی استفاده کنیم، افزود: برای برخی از مصرف کنندگان ذهنیت منفی در مورد مصرف تولیدات داخلی ایجاد شده که این عامل باعث گرایش مصرف کننده داخلی به سمت تولیدات وارداتی و خارجی شده است.
وی تصریح کرد: تولیداتی که در دنیا به عنوان برند عرضه می ‌شود در طول زمان و به دلیل حمایت های کشور تولید کننده به برند تبدیل شده اند، براین اساس همه ما از مصرف کنندگان گرفته تا مدیران و مسؤولان بسته به جایگاه و شرایط باید فضای رشد و توسعه تولیدات داخلی را مهیا کنیم.
ناصری نژاد، با اشاره به اینکه صنایع بزرگی در استان خوزستان داریم که به فعالیت های بزرگ افتصادی می پردازند، افزود: اما با فعالیت این صنایع بزرگ نه تنها سودی عاید مردم استان نمی شود بلکه مشکلات زیست محیطی واجتماعی، فقر و... ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه ادامه این روند باعث می شود که خوزستان عاری از سکنه شود، بیان کرد: کسانی که در استان فعالیت اقتصادی دارند حق ندارند صرفاً به لحاظ تولید ثروت فعالیتی را انجام دهند و خوزستان را تبدیل به محل تاخت و تاز صنایعی کنند که ثروت اندوزی تنها هدفشان است.
وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از توسعه نفتی، اذعان داشت: زمانی شهر مسجد سلیمان به دلیل منابع نفتی مورد توجه بود و به مسائل شهر و مردم آن رسیدگی می شد اما اکنون با پایان یافتن نفت، مسجدسلیمانی‌ ها در انبوهی از مشکلات غرق شده‌ اند.
رئیس مجمع نمایندگان خورستان، با بیان اینکه ثروت ‌آوری برای دیگران و زهرش برای مردم خوزستان است، اظهار کرد: چندین سال است که مسائل زیست محیطی، مشکلات بهداشتی، کشاورزی، آب و... زندگی مردم را در استان مختل کرده است.
 وی به آتش سوزی های اخیر صنایع پتروشیمی ماهشهر و خسارت ‌های ملی و استانی ناشی از آن اشاره کرد و گفت: بارها در مجلس و در محافل مختلف بر ضرورت به کارگیری مسؤولان بومی در پست ‌های حساس استانی تاکید کردیم اما تاکنون این مهم محقق نشده است.
ناصری نژاد خاطر نشان کرد: تاکید ات ما به وزیر نفت و ریاست جمهوری بکارگیری مدیران دلسوز است که حقوق مردم را رعایت کنند و بخشنامه ای در این خصوص ابلاغ شده اما هنوز اجرایی نشده است.
وی تصریح کرد: چرا باید مدیران استان پروازی باشند و از استعدادهای خوب خود استان استفاده نشود؟ در حالی که مدیر بومی با مسائل و مشکلات صنعت نفت آشنا است، این صنعت را متعلق به خود می ‌داند و به ‌همین دلیل دلسوزانه آن ‌را مدیریت می‌ کند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: جوانان فرهیخته خورستانی به بهترین نحو می توانند مدیریت کنند اما به این استعدادها توجه واعتماد نشدکه این کار در تضاد با حقوق مصرف کنندگان است لذا باید مدیران استان بومی واز خود استان باشند.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر