کد خبر: 805461
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
معاون دادستان استان بوشهر خبر داد
محسن مقدس در جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا و ارز استان بوشهر که در گمرک بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه جامع امورگمرکی والکترونیکی کمک شایانی جهت پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خواهد کرد و در همین راستا در سال گذشته با راه‌اندازی این سامانه شاهد کاهش قاچاق کالا در استان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: بدلیل اینکه سامانه جامع امور گمرکی بتازگی در برخی از گمرکات استان بوشهر آغاز بکار کرده است کارگروه پیشگیری از وقوع جرم کالا و ارز برای بررسی معایب و مزیت های این سامانه تشکیل شده است.
معاون دادستان استان بوشهر گفت: در قالب این نشست راهکارهای متعددی برای افزایش کارایی سامانه یاد شده مطرح شد که بزودی اجرایی خواهد شد.

مقدس با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در این راستا تمامی دستگاه های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عزمی جدی در مسیر مبارزه با قاچاق کالا گام نهاده اند.

وی یادآور شد: قوه قضائیه نیز بنابر وظیفه ذاتی خود در این راستا تلاش خود را به کار گرفته و در قالب کارگروه پیشگیری از وقوع جرم کالا و ارز دو سامانه پنجره واحد تجاری و سامانه جامع امور گمرکی گمرکات استان بوشهر رابررسی مکند
قاضی مقدس تصریح کرد: همچنین یگان حفاظت گمرک نیز باید بعنوان ضابطان قضایی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بزئدی ساماندهی میشوند.  وی گفت: نیروی انتظامی نیز برای کاربردی تر شدن موثر سامانه جامع امور گمرکی باید زیرساخت های مورد نیاز آن را فراهم کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر