کد خبر: 805076
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: 60 خانه مسافر در منطقه الموت متناسب با نیاز گردشگران ساماندهی شده است.

محمدعلی حضرتی‌ها اظهار کرد:‌ ساماندهی و شناسایی خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در منطقه الموت و برخی از روستاهای هدف گردشگری مبنی بر ایجاد امنیت و رفاه گردشگران برای اسکان در واحدهای اقامتی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مسافران یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین است.

وی افزود:‌ استان قزوین دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری بوده که همین امر موجب جذب و سفر گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طول سال به ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان به مناطق خوش آب و هوای این استان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: در جذب گردشگر عوامل مختلفی دخالت دارد که از موارد آن می‌توان به ساماندهی و تجهیز خانه‌های شخصی جامعه محلی با عنوان «خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی» برای اسکان مسافران اشاره کرد.

حضرتی‌ها بیان کرد: منطقه الموت یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی و گردشگری استان قزوین محسوب می‌شود که ساماندهی خانه‌های مسافر در این منطقه یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قرار گرفته است.

وی به آمار خانه‌های مسافر در منطقه الموت پرداخت و گفت: 60 خانه مسافر در این منطقه متناسب با نیاز گردشگران ساماندهی و تجهیز شده و با مجوز رسمی از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به صورت قانونی در راستای ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد:‌ از آنجایی که منطقه الموت گردشگران بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد خانه‌های مسافر موجود این منطقه کافی نبوده که همین امر موجب شده است بسیاری از مالکان منازل در این مناطق بدون أخذ مجوز خانه‌های خود را به اسکان مسافران اختصاص دهند.

حضرتی‌ها یادآور شد: اختصاص خانه‌های مسافر بدون مجوز از سوی برخی از مالکان منطقه الموت به لحاظ امنیتی و نحوه ارائه خدمات مشکلاتی را به وجود می‌آورد که نارضایتی مسافران را به همراه دارد.

وی با اشاره به اجرای برخی از طرح‌ها در راستای حل خانه‌های مسافر بدون مجوز تشریح کرد: برای ادامه شناسایی منازل استیجاری با قابلیت اسکان مسافر و ساماندهی و صدور مجوز، طرح ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اجرا که در مرحله نخست این طرح مواردی همچون ایمنی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری، نظارت بر کیفیت و نحوه ارائه خدمات دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: در مرحله بعدی طرح اعطای تسهیلات برای تجهیز، بازسازی و نوسازی آن‌ها در دستور کار این اداره‌کل قرار می‌گیرد که از اواخر مرداد ماه سال جاری اجرا می‌شود.

حضرتی‌ها تصریح کرد: استان قزوین مناطق بسیاری را به لحاظ گردشگری از جمله مناطق الموت، بویین‌زهرا و آبیک به خود اختصاص می‌دهد که لزوم توجه به ساماندهی این مناطق نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: از مناطقی که جزو طرح ساماندهی خانه‌های مسافر است می‌توان به منطقه الموت و روستاهای آن به ویژه روستای گرمارود، وربن، اوان، زواردشت، زرآباد، اندج، کوچنان، گازرخان، شهرک و توان اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: از سایر مناطقی که خانه‌های مسافر آن نیاز به ساماندهی دارد شامل شهرهای معلم‌کلایه و رازمیان در منطقه الموت و منطقه نمونه گردشگری آبگرم در شهرستان آوج و منطقه یاران از توابع شهرستان آبیک است.

حضرتی‌ها خاطرنشان کرد: خانه‌های مسافر مکان امن و مناسبی برای مسافران و گردشگران است تا با اقامت در آن با خیالی آسوده و راحت سفر مناسبی را تجربه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر