کد خبر: 804997
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبر داد:
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تا پایان سال جاری 500 دستگاه اتوبوس و 100 دستگاه مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود

به گزارش جوان، سید جلال فیاضی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل، آنچه به عنوان آرمان و ایده‌آل در سیاست‌های مدیریت شهری دبنال می‌شود رسیدن به یک حمل و نقل روان، پاک، ارزان و ایمن است.

وی افزود: بخشی از مسایل این حوزه به دولت بر می‌گردد و با مشارکت سه ضلع مثلث ترافیک یعنی شهرداری، دولت و مردم تلاش‌های این حوزه به ثمر خواهد نشست و مشکلات حل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: بهترین شبکه حمل و نقل درون شهری، قطار شهری می‌باشد که مدیریت شهری در دورره چهارم تمام تلاش خود را برای گسترش این خطوط ریلی به کار بسته است.

فیاضی با اشاره به تعویق بررسی علل تاخیر احداث خط 2 قطار شهری تا اردیبهشت 96 به علت سرعت خوب پیشرفت فیزیکی این پروژه در شرایط حاضر، تصریح کرد: تاکنون 3 رام قطار شامل 15 واگن از ناوگان خط 2 قطار شهری وارد مشهد شده است و 17 رام دیگر نیز شامل 85 واگن تا آذرماه سال جاری به مشهد خواهد رسید.

وی ادامه داد: اوایل 6 ماهه دوم سال جاری، فاز اول خط 2 قطار شهری از طبرسی تا میدان شهدا به بهره‌برداری می‌رسد و بهره‌برداری از کل خط 2 قطار شهری مشهد نیز حداکثر تا بهار 96 محقق خواهد شد و شمال و جنوب شهر با گذر از مرکز به هم وصل می‌شود.

ناظر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس عنوان کرد: کار حفاری خط 3 قطار شهری مشهد نیز آغاز شده است و حدود 800 متر آن حفاری شده است. تا قبل از مهرماه نیز تی بی ام دوم کار حفاری خود را در این خط شروع می‌کند تا ارتباط دو خط دیگر قطار شهری مشهد را با حرم مطهر برقرار نماید..

فیاضی تصریح کرد: از دولت بابت پرداخت 50 درصد اصل و سود اوراق مشارکت خطوط قطار شهری تشکر می‌کنیم زیرا تمامی تعهداتش را در این زمینه اجرایی نموده است.

وی در مورد ترافیک هسته مرکزی شهر نیز گفت: مشاوری برای این موضوع درنظر گرفته شده است تا طرح لازم را تهیه نماید زیرا تعیین تکلیف ترافیک هسته مرکزی شهر جزء اولویت‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شورای اسلامی شهر می‌باشد

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در سازمان اتوبوسرانی نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است اما مشکلات این حوزه هم زیاد است. اگر بخواهیم عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد را ثابت نگه داریم باید سالانه 250 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شود.

فیاضی در مورد عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد نیز گفت: در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های سازمانی شهرداری مشهد 8.99 سال، اتوبوس‌های بخش خصوصی 6.24 سال و مینی‌بوس‌ها نیز 5.15 سال می‌باشد.

وی ادامه داد: در سال 93 تعداد 60 دستگاه اتوبوس و در سال 94 نیز 156 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان اضافه شده است یعنی در طول سه سال مدیریت شورای چهارم تعداد 281 دستگاه به ناوگان اضافه شده است و 480 دستگاه اتوبوس از نیازمان عقب هستیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار