کد خبر: 804728
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان کنکور اعمال شده است ولی این تاثیر به صورت مثبت بوده یعنی اگر تاثیر معدل به نفع داوطلب باشد، برای وی لحاظ می‌شود.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس مصوبه مجلس تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور امسال مثبت است، یعنی امسال ما دو نمره تراز شده را برای داوطلبان مدنظر قرار دادیم یکی نمره کنکور و دیگری نمرات سوابق تحصیلی داوطلب.

وی افزود: اگر نمره سوابق تحصیلی داوطلب کمتر از نمره کنکور باشد آن را در رتبه فرد تأثیر نمی‌دهیم زیرا سبب کاهش رتبه داوطلب می شود ولی اگر نمره سوابق تحصیلی بیشتر از نمره کنکور باشد آن را تأثیر می‌دهیم تا نمره کنکور داوطلب بهبود یابد.

خدایی اظهار داشت: به طور مثال داوطلبی که بالای معدل 19 است و رتبه 2 هزار را در کنکور کسب کرده معدل وی را در رتبه تأثیر نمی‌دهیم زیرا حدود 60 هزار نفر معدل بالاتری از این داوطلب دارند و با تأثیر معدل وی در رتبه کنکور رتبه این داوطلب ضعیف‌تر می‌شود و چنین تأثیری به ضرر این داوطلب است.

رئیس سازمان سنجش عنوان کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در نمره کنکور به صورت مثبت یعنی در صورتی این تأثیر انجام می‌شود که در رتبه فرد تأثیر بهتری داشته باشد و به نفع داوطلب کنکور باشد. بنابراین ما این تأثیر را در تمام داوطلبان کنکور لحاظ کردیم ولی اگر به نفع فردی نبوده آن را انجام ندادیم بنابراین عدالت به طور کامل رعایت شده است.

خدایی افزود: نتیجه تأثیر سوابق تحصیلی در رتبه کنکور در کارنامه داوطلبان به صورت شفاف آمده است ولی برای یکسری از داوطلبان، سوابق پیش‌دانشگاهی دیر ارسال شده و از برنامه زمان‌بندی عقب افتادند که این افراد تعداد محدودی هستند ولی با این وجود سوابق تحصیلی آنها را برای گزینش نهایی اعمال می کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین تعدادی از داوطلبان که تحصیل دبیرستان خود را در سال‌های گذشته به اتمام رسانده بودند از سوی آموزش و پرورش در امتحاناتی شرکت کردند تا معدل‌شان ترمیم شود که معدل ترمیم شده این افراد نیز در صورتی که به صورت رسمی از آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شود برای گزینش نهایی اعمال می‌شود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار