کد خبر: 801455
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
استاد ودود مؤذن:
استاد برجسته موسیقی آذربایجان گفت: کنسرت موسیقی که با حضور بزرگان موسیقی کشور آذربایجان در اواخر هفته برگزار می‌کنیم یک برنامه‌ موسیقی ترکیبی از ژانر‌های متفاوت موسیقی آذری است.

به گزارش جوان از اردبیل، ودود مؤذن در جمع تعدادی از خبرنگاران در اتاق کنفرانس بیمه کارآفرین اردبیل اظهار کرد: ما دو سه هفته قبل در تهران و برج میلاد کنسرت موسیقی آذری با حضور بزرگان موسیقی کشور آذربایجان برگزار کردیم که به رغم تبلیغات کم با استقبال و همراهی خوب مردم و علاقمندان به موسیقی و مخاطبان خاص روبه‌رو شد که این استقبال ما را علاقمند کرد تا این کار خوب موسیقی را در اردبیل نیز به روی صحنه ببریم.

وی با بیان اینکه کنسرت جدید ما ترکیبی از سازهای متعدد و تنظیم‌های عالی‌تر نسبت به برنامه‌های قبلی است، تصریح کرد: ما سعی کردیم در کنسرت پیش رو ژانرهای متفاوتی را از موسیقی آذربایجان در نظر بگیریم تا ذائقه همه مخاطبانمان به ویژه مخاطبان جوانمان را نیز مراعات کنیم.

استاد برجسته موسیقی آذربایجان گفت: ما این بار با یک برنامه‌ریزی و هدفمندی خاص کنسرتمان را در اردبیل اجرا می‌کنیم به طوریکه از سه تا چهار نوازنده حرفه‌ای و در سطح بین‌المللی آذربایجان خواسته‌ایم تا در اجرای این برنامه موسیقی همراه ما باشند.

مؤذن افزود: این ژانرهای متفاوت از موسیقی مقام گرفته تا ریتمینگ مقام، موسیقی مخصوص علویان ترکیه و... را شامل می‌شود که ما سعی کردیم از سن خردسالی گرفته تا ذائقه پدران و مادران گروه‌های جوان را در نظر بگیریم تا یک کنسرت متفاوت اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ ما در روز اردبیل موفق شدیم بعد از سال‌ها چشم‌ انتظاری قطعه مجاهد دوران مشروطه مرحوم باباخان را تولید و از آن رونمایی کنیم که به دلیل استقبال گرم هموطنانمان تلاش می‌کنیم در این کنسرت نیز این قطعه را دوباره برای علاقمندان در تجلیل از چهره فاخر و ارزشمند قهرمان اردبیلی باباخان اجرا کنیم.

مؤذن اضافه کرد: این برنامه موسیقی روزهای 14 و 15 مردادماه ساعت 21 شب در مجتمع فرهنگی، هنری فدک برگزار می‌شود که در اجرای این کنسرت موسیقی که با توانمندی گروه خطایی اجرا می‌شود شهریار ایمانف، رحمان ممداف و تورال ممدلی از نوازندگان مشهور آذربایجان یک برنامه مخاطب‌پسندی را اجرا می‌کنیم.

در رشته‌های هنری توجه به ذائقه متنوع مخاطبان امری طبیعی و مهم است

استاد موسیقی آذری اظهار کرد: بنده همواره تأسف می‌خورم که به رغم استقبال مردم از برنامه موسیقی، متولیان امر آن‌گونه که شایسته است پشتوانه مالی و معنوی را انجام نمی‌دهند در حالی که ما در برگزاری چنین برنامه‌های هنری به این پشتیبانی‌ها نیاز داریم تا با مشارکت سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارخانجات و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بتوانیم برنامه‌های موسیقی خود را اجرا کنیم.

مؤذن تصریح کرد: در رشته‌های هنری به ویژه موسیقی سلیقه‌ها متفاوت است و نمی‌توان نوع خاصی از موسیقی را برای دیگران تحمیل کرد بلکه ما برای اینکه بتوانیم نسل امروز و آینده را با موسیقی آشنا کنیم باید به ذائقه آنها بها بدهیم البته سعی و تلاشمان بر این است تا با یک بازسازی متفاوت از آثار فاخر گذشته با ریتم و شرایطی متفاوت‌تر بتوانیم آثار را به شکل مناسب و متناسب با ذائقه مخاطب به آنها انتقال دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: البته در انس گرفتن مخاطب با موسیقی باید به دفعات متعدد عادت به گوش دادن را در خودمان تمرین کنیم تا بتوانیم با یک اثر ارتباط برقرار کنیم.

مؤذن اثرگذاری آثار فاخر با یک بازسازی هنرمندانه جدید را یادآور شد و افزود: با توجه به تنوع موسیقی آذربایجان از آشیق گرفته تا مقام و مقام ریتمیک باید به خواسته‌های نسل امروز پاسخ داد.

وی از برنامه‌های آتی خود برای اجرای کنسرت در خارج از کشور به ویژه کانادا خبر داد و بیان کرد: البته برنامه‌های خوبی را نیز قرار است در تبریز، زنجان، ارومیه، آستارا و... اجرا کنیم که مقدمات این کار نیز فراهم شده است.

مؤذن اضافه کرد: در کنسرت موسیقی که اواخر این هفته برگزار می‌کنیم قطعات مختلفی از موسیقی آذری، مقام، آشیق و کارهای ترکیبی را به همراه موسیقی خاص علوی‌های ترکیه اجرا می‌کنیم که جا دارد از پشتیبانان برگزاری این برنامه به ویژه بیمه کارآفرین و ارشاد اسلامی که با کمترین محدودیت در اجرای کنسرت‌ها در اردبیل تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر