کد خبر: 800403
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
همزمان با هفته استان اردبیل انجام شد
همزمان با هفته بزرگداشت استان اردبیل و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو عروسک خواهر و برادر افسانه‌ای اردبیل آیدین و اولدوز رونمایی شدند.

به گزارش جوان از اردبیل، در مراسمی که در هفته گرامیداشت روز استان اردبیل برگزار شد، با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی رونمایی از عروسک‌های افسانه‌ای و سنتی دیار اردبیل «آیدین و اولدوز» در حالی رونمایی شدند که قرار است با تولید و عرضه مناسب این عروسک‌ها جلوی عرضه عروسک‌های با نماد خارجی و بیگانه گرفته شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار کرد: بعد از دارا و سارا دو عروسک ملی که به تولید و عرضه انبوه رسیدند، کارشناسان و متخصصان حوزه تربیت کودکان در استان اردبیل به این نتیجه رسیدند تا این عروسک‌ها را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

هاجر جمادیه تصریح کرد: ما در قالب این عروسک‌ها تلاش می‌کنیم تا کودکان و نسل آینده را با داستان‌های کهن آذری بیشتر آشنا کرده و زمینه جذب علاقمندان و مخاطبان بیشماری را فراهم کنیم تا مخاطبان ما بیشتر با فرهنگ، تاریخ و تمدن کهن این مرز و بوم آشنا شوند.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه‌های گرامیداشت روز استان اردبیل مشارکتی جدی و فعال داشته و در قالب کارگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی، ایستگاه‌های هنری و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و آشنا کردن آنها با پیشینه و ذخایر فرهنگ، هنر و اصالت اردبیل سعی می‌کند تا این سرمایه‌ها را مورد توجه و صیانت قرار دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر