کد خبر: 799749
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
,وی افزود:در تفاهم نامه ای که با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا داشته ایم می توانیم تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان با این قرارگاه برای اجرای طرح های عمرانی و طرح های غیر همسطح این کلانشهر همکاری داشته باشیم
فاطمه قاسمی

ابراهیم عباسی شهردار کلانشهر اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه به فعالیت خوب باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک اشاره کرد و گفت: باشگاه با بیش از ۱۲ تیم در پایه های مختلف و در دو بخش آقایان و بانوان فعال است.

عباسی با بیان اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک تا کنون عملکرد خوبی داشته است اظهار کرد: امیدواریم که موفقیت های باشگاه همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر اراک هم همچنان از فعالیت های این باشگاه حمایت خواهد کرد تا شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.

شهردار اراک از پیگیری طرح دو طبقه شدن مسیر میدان ولیعصر(عج) منتهی به میدان هفت تیر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دو طبقه کردن این مسیر توسط شهرداری اراک به مشاور طرح داده شد ادامه داد: پس از بررسی و امکان سنجی، تصویب در شورای ترافیک و کمیسیون ماده پنج، مطالعات آن آغاز شده است

وی بودجه امسال شهرداری اراک را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در تفاهم نامه ای که با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا داشته ایم می توانیم تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان با این قرارگاه برای اجرای طرح های عمرانی و طرح های غیر همسطح این کلانشهر همکاری داشته باشیم.

عباسی اضافه کرد: در حال حاضر سه تقاطع غیر هم سطح امام حسن(ع)، میدان شریعتی و میدان ورزش با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان با این قرارگاه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این سه پروژه بر اساس برنامه زمان بندی در حال اجرا است بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی پل تقاطع امام حسن(ع) قبل از مهرماه، تقاطع غیر همسطح میدان ورزش اوایل خردادماه و تقاطع غیر همسطح میدان ورزش ابتدای شهریور ماه سال آینده آغاز می شود.

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه طرح پارکینگ طبقاتی خاتم هم اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت فعال است گفت: در تلاش هستیم با واگذاری به بخش خصوصی بهره برداری از این پارکینگ را تا ۸۰ درصد افزایش دهیم.

عباسی با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی خاتم با ظرفیت یک هزار خودرو فعال است ادامه داد به زودی بهره برداری از طرح صفا نیز آغاز می شود.

عباسی گفت: همچنین طرح پارکینگ طبقاتی گلستان در هشت طبقه متشکل از سه طبقه پارکینگ به فضای ۱۰ هزار متر مربع، سه طبقه تجاری و یک طبقه فضای تفریحی و عمومی برای رفاه حال شهروندان در حال ساخت است.

شهردار کلانشهر اراک در رابطه با اجرای طرح جامع اراک، گفت: طرح جامع معمولا برای بازه زمانی ۱۰ ساله در نظر گرفته می شود و بعد از این مدت باید مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهری اراک در سال ۸۲ تدوین شده بوده است افزود: قرار بوده این طرح در سال ۹۲ نیز مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد که تا کنون این اقدام انجام نشده است.

عباسی بیان کرد: به طور معمول تنها حدود ۳۰ درصد از طرح های جامع در کشور اجرا می شود که این امر به دو دلیل کامل نبودن و نقص طرح های جامع یا عدم اقبال مدیران شهری و استانی صورت می گیرد.

عباسی در خصوص تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت هم گفت: در صورت ساخت و تکمیل سازه فلزی پل کمربندی حد فاصل میدان مقاومت و شهرک بعثت توسط شرکت آذرآب، از این پل بعد از سه ماه بهره برداری خواهد شد.

وی در خصوص طرح ۵۵ متری(امیرکبیر) افزود: این طرح به ۵۸ متر ارتقا یافته است و بعد از راه اندازی دفتر این طرح با سرمایه گذار وارد مذاکره خواهیم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر