کد خبر: 799530
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
با حضور وزیربهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی
مرکز مدیریت هدایت وعملیات بحران و 9 پایگاه مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی در کرج گشایش یافت.

دکتر مهرداد بابایی رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرزگفت: این مرکز شامل واحدهای ارتباطات و فوریت ها، هدایت بحران ، ستاد هدایت و انتقال بیماران و بخش های ستادی می باشد که به صورت متمرکز کل استان را زیر پوشش قرار می دهد.

 وی اظهار داشت: از ویژگی های این مرکز این است که همزمان نیروهای کارشناسان پرستاری هم مشاوره می دهند و هم اینکه آمبولانس ها را هدیت می کنند.

بابایی گفت: پزشکان به صورت شبانه روزی در مرکز مدیریت هدایت عملیات بحران البرز حضور دارند و درصورت نیاز به مشاوره به مردم و نیاز به مشاوره تخصصی پزشکی توسط تکنسین های آمبولانس به مردم مشاوره داده می شود.

وی اظهار داشت: دراین مرکز نیز با دستگاه ردیاب لحظه به لحظه آمبولانس ها در حال عملیات کنترل می شوند. وی افزود: همکاری و تعامل با اداره کل حمل و نقل پایانه های استان البرز، از طریق دوربین های این اداره کل ، وضعیت راه های استان برای خدمات رسانی بهتر آمبولانس ها رصد می شود.

با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی 30 دستگاه آمبولانس جدید پیش بیمارستانی به خدمات امدادی پزشکی استان البرز افزوده شد.

همچنین 720 تخت بیمارستانی و 69 طرح آموزشی و تخصصی درمانی و سلامت نیز در استان البرز به بهره برداری رسید.

افتتاح این طرح ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت و محرومیت زدایی بود که بخشی از وعده های دولت تدبیر و امید را محقق کرد.

            

سرانه بهداشت و درمان در البرز از متوسط کشوری پایین‌تر است

استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز محروم ترین استان کشور در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: سرانه بهداشت و درمان در البرز از متوسط کشوری پایین تر است.

سید حمید طهائی در مراسم افتتاح ۷۲۰ تخت بیمارستانی که با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان کوثر شهرستان کرج برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح ۷۲۰ تخت بیمارستانی، اظهار کرد: نعمت این مهم به کل استان می رسد که جای بسی خوشحالی دارد. وی با بیان اینکه البرز محروم ترین استان کشور در بحث بهداشت و درمان است، افزود: افتتاح پروژه های بهداشت و درمان امید را در دل مردم زنده می کند.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت نقطه عطفی در کشور محسوب می شود که تامین اجتماعی، بیمه و سلامت به درب منازل مردم برده شد. وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم از لحاظ سیاسی، اجتماعی و بین المللی سلامت را به جامعه ما برگردانده است، تصریح کرد: در منطقه خاورمیانه کشور ایران به جزیره امنی تبدیل شده که این مهم با تلاش خدمتگزاران در حوزه های مختلف حاصل شده است. طهائی در پایان این مراسم بیان کرد: البرز با وجود ۳ میلیون جمعیت در شاخص های مختلف با مشکلاتی مواجه است که امیداوریم همه مشکلات با همکاری متقابل برطرف و در بخش بهداشت و درمان از متوسط کشوری نیز پیشی بگیریم.

 

عیادت وزیر بهداشت از مجروحان جاده چالوس

 وزیربهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی که با هدف افتتاح 720 تخت درمانی و 69 مرکز آموزشی و تخصصی درمانی به استان البرز سفر کرده بود، در پایان سفر خود به این استان ، از مجروحان اتوبوس حادثه دیده جاده کرج - چالوس در بیمارستان شهید مدنی کرج عیادت کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار