کد خبر: 798987
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد:
طرح جداسازی آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب شهری در 60 شهر این استان در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 

در 60 شهر خراسان رضوی 48 درصد فضای شهری استان با مساحتی در حدود 1700 هزار هکتار از شبکه آب شرب جدا شده است.

به‌ گزارش خبرنگار جوان، حسین اسماعیلیان سطح فضای سبز 73 شهر تحت پوشش آبفای استان را 3570 هکتار اعلام کرد و از اجرای طرح جداسازی فضای سبز از آب شرب در هشت شهر خبر داد و اظهار داشت: 48 درصد فضای شهری استان با مساحتی در حدود 1700 هکتار از شبکه آب شرب جدا شده است.

وی با اشاره به هزار و 505 انشعاب مجاز فضای سبز در شهرهای خراسان رضوی به جز مشهد، میزان آب مصرف شده برای آبیاری این سطح در سال قبل را چهار میلیون و 737 هزار مترمکعب ذکر و بر تسریع در اجرای این طرح در استان برای حفظ منابع آب شرب موجود تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از آب غیرشرب و یا پساب تصفیه شده فاضلاب در آبیاری فضای سبز، کمک شایانی به تأمین آب شرب شهروندان می‌کند.

اسماعیلیان طرح دیگر آبفای استان را جداسازی آب شرب از مصارف بهداشتی دانست و افزود: این طرح در شهرهای بجستان و جنگل نیز اجرا شده است.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح خود اظهاری اعلام شماره کنتور آب توسط مشترکین در شهرهای استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح که برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در شهر فریمان به اجرا درآمده است، مشترکین آب با ارسال شماره کارکرد کنتور خود از طریق گوشی همراه و یا رایانه به سامانه تعیین شده ضمن اطلاع از میزان و بهای آب مصرفی، می‌توانند به صورت لحظه ای نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار