کد خبر: 798815
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از افتتاح شهرک فناوری اصفهان پس از 10 سال در هفته دولت امسال خبر داد.

محمدجواد بگی گفت: ولین شهرک فناوری استان اصفهان یکی از 7 پروژه شهرک فناوری در سطح کشور است که فعالیت ملی دارد و فعالیت خاص این شهرک، انجام فعالیت‌های علمی تحقیقاتی است که استان و کشور را از واردات  بعضی از مواد بی نیاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 41 شهرک و 27 ناحیه صنعتی و 6 شهرک خصوصی در استان اصفهان فعال هستند، افزود: شهرک های صنعتی خصوصی استان اصفهان شامل محمود آباد در شاهین شهر، سایپا در گلپایگان، پارس کویر زاگرس "فتح المبین" در کاشان، فولاد در لنجان و برسیان در اصفهان فعال هستند

بگی با اشاره به وسعت 12 هزار هکتاری شهرک و نواحی صنعتی استان، گفت: بیش از 17 هزار هکتار شهرک و ناحیه صنعتی و خصوصی در استان وجود دارد که از این نظر رتبه نخست کشور را به دست آورده‌ایم و مساحت شهرک و نواحی صنعتی استان دوم، 50 درصد این رقم است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به دلیل پراکندگی جغرافیایی، مسافت شهرک‌های صنعتی و ... بسیار سنگین است، خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 70 درصد سهم منابع شرکت معادل 50 میلیارد تومان برای شهرک‌سازی هزینه شده است.

به گفته وی، حدود یک درصد منابع شرکت برای توسعه صنایع کوچک، پژوهش، آموزش و فناوری و 24 درصد برای هزینه‌های جاری، اداری، عمومی و نگهداری شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

بگی با اشاره به محورهای این شرکت برای سال اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به رکود و کاهش استقبال از سرمایه گذاری 70 درصد شهرک سازی تثبیت شده همچنین یک درصد سهم توسعه به 10 درصد افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار