کد خبر: 797965
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
فیلمساز و کارگردان اردبیلی:
فیلمساز اردبیلی با بیان اینکه شناخت هنرمند نباید مستلزم یادآوری و برپایی مراسم‌های بزرگداشت باشد، گفت: مرحوم عباس کیارستمی بزرگتر از آثارش بود.

به گزارش جوان  از اردبیل، کریم عظیمی در نشست تخصصی روایت شیرین که در سینما تک برگزار شد، گفت: مرحوم کیارستمی سینمای مستقلی به وجود آورد، به طوری که ده‌ها سال طول کشید تا منتقدین او را به عنوان صاحب سبک بشناسند.

وی افزود: او پس از درخشش در فستیوال‌های جهانی طرفداران بی‌شماری پیدا کرد.

عظیمی با بیان اینکه تمام ویژگی‌های سینمای کیارستمی در فیلم «نان و کوچه» موجود است، افزود: پس از ساخت «خانه دوست کجاست؟» سینماگران و منتقدین سینما در داخل و خارج از کشور آثار کیارستمی را شاهکار هنری دانستند.

برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم فارگو آمریکا با اشاره به اینکه تمامی فیلم‌های مرحوم کیارستمی سرشار از زندگی و زیبایی است، تصریح کرد: این هنرمند فقید حقیقت و زیبایی را در یک نقطه به تصویر کشیده است، به همین خاطر آثارش جاوید ماند.

کارگردان «خانه‌ام ابریست» با بیان اینکه فیلم‌ها و عکس‌های کیارستمی در اوج سادگی دارای عظمت هستند، ادامه داد: آثار او موفق بوده است چون سازنده آنها «کیارستمی» است، چرا که او بزرگتر از آثارش بود.

عظیمی دعوت از کیارستمی برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی به عنوان فیلمساز یا داور را نوعی کسب افتخار برای برگزارکنندگان جشنواره عنوان کرد و افزود: تفاوت کیارستمی با سایر فیلمسازان در این است که او زیبایی‌ها را می‌دید، برش می‌زد و به مخاطب نشان می‌داد، بنابراین عظمت نگاه، فلسفه آثار او بود کیارستمی جور دیگر می‌دید و معجزه می‌آفرید.

کارگردان «پروانه‌ها در برف می‌میرند» همچنین با انتقاد از اینکه پس از مرگ نامداران و مفاخر کشور بزرگداشت برگزار می‌شود تا شخصیت از دست رفته به جامعه معرفی شود، تصریح کرد: کیارستمی تا به امروز به چالش کشیده نشده بود و اگر در سینمای جهان هم جایزه کسب نمی‌کرد، هنوز او را نمی‌شناختیم، در حالی که شناخت هنرمند نباید مستلزم یادآوری و برپایی مراسم‌های بزرگداشت باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر