کد خبر: 797434
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
دبیر گرامی‌داشت روز استان اردبیل خبر داد
دبیر گرامی‌داشت روز استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت روز استان اردبیل از کتاب «سیروس ابراهیم‌زاده» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در زادگاهش اردبیل رونمایی می‌شود.

توحید دلاورقوام در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: قرار است 3 مرداد با حضور مسؤولان کشوری و استانی و هنرمند نام‌آشنای کشورمان سیروس ابراهیم‌زاده کتاب وی رونمایی شده و در نگارخانه ختایی مراسم تجلیل از این چهره فاخر هنر سینما را شاهد باشیم.

وی گفت: در گرامیداشت روز استان اردبیل از کتاب‌های تاریخی، فرهنگی و ارزشمند پدر مصور مطبوعات استان اردبیل شاپور نظری نیز رونمایی خواهد شد تا مخاطبان از جدید‌ترین آثار او استفاده کنند.

دبیر گرامیداشت روز استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت روز استان اردبیل از کتاب «سیروس ابراهیم‌زاده» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در زادگاهش اردبیل رونمایی می‌شود.

دلاورقوام با ابزار گله‌مندی از غفلت و بی‌توجهی‌های برخی نهادهای فرهنگی و فرمانداران شهرهای مختلف به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز استان اردبیل در شهرهای خودشان گفت: تنها شهرستان گرمی در این زمینه فعال بوده به طوری که قرار است 6 مرداد ماه برنامه‌هایی ارزشمند در شهر مرزی گرمی برگزار شود تا روز گرمی به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به این منطقه گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان به شکل کارگاهی در هفته استان اردبیل در محوطه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود، بیان کرد: نمایش پرده‌خوانی و تئاتر رو حوضی در میدان اصلی شیخ صفی‌الدین با محوریت تاریخ زندگی اسماعیل صفوی در این ایام برگزار خواهد شد.

دبیر روز استان اردبیل به برگزاری نمایشگاه سنگ‌های قیمتی استان اردبیل در این هفته اشاره کرد و گفت: قرار است کارگاه تراش سنگ در محل نگارخانه خطایی در این ایام برقرار باشد.

دلاورقوام ادامه داد: مسابقات و رخدادهای ورزشی نیز در طول هفته استان اردبیل برگزار می‌شود تا یک فضای پرتحرک و شور و نشاطی را در جای جای استان اردبیل در این ایام شاهد باشیم.

وی از حضور میهمانان خارجی از کشور ترکیه و آذربایجان در برگزاری مراسم‌های فرهنگی و هنری هفته استان اردبیل خبر داد و گفت: این میهمانان در قالب گروه‌های هنری اجرای برنامه کرده و در شب موسیقی و شب شعری که در این هفته برگزار می‌شود مشارکت خواهند کرد.

اهدای نشان سلاطین شاهان صفوی به مفاخر اردبیل

دبیر روز استان اردبیل به رونمایی از آثار جدید در حوزه شعر و موسیقی و همچنین اهدای نشان سلاطین شاهان صفوی به چهره‌های ماندگار و مفاخر اردبیل اشاره کرد و گفت: دفتر مطالعات فرهنگی آذربایجان در دانشگاه محقق اردبیلی همایش قزل‌باشان ایران و آناتولی را برگزار می‌کند.

دلاور قوام ادامه داد: در این همایش که به مدت دو روز در 6 و 7 مرداد ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود اساتید برجسته داخلی و خارجی حضور پیدا می‌کنند.

وی از همکاری شهرداری در احیای یادمان و تندیس ابوسعید اردبیلی در محله معصوم‌شاه اردبیل خبر داد و گفت: قرار است در هفته استان اردبیل از یادمان و تندیس برجامانده از آرامگاه ابوسعید اردبیلی رونمایی شود.

دبیر روز استان اردبیل به همایش نکوداشت خادمان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ما در یک سال گذشته سه چهره ماندگار فرهنگی، هنری وادبی خودمان را از دست دادیم به طوری که دبیرخانه روز استان اردبیل با یک مصیبت و فقدان بزرگ روبه رو شده است.

دلاورقوام تصریح کرد: درگذشت مرحوم عادل مولایی از پژوهشگران برجسته عالم تشیع و عرفان، درگذشت حاج لطیف نباتی مقدم چهره فرهنگی و خیرخواه اردبیلی و فقدان جابر عناصری از چهره‌های ماندگار تعزیه سبب شده است تا ما امسال بتوانیم از خانواده‌های این چهره‌های برجسته تجلیل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر