کد خبر: 796943
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول از موافقت رایزن فرهنگی ایتالیا برای همکاری ایران‌شناسان ایتالیایی در کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور خبر داد.
دکتر محمدرضا عصاری با اشاره به نشست وی با رایزن فرهنگی ایتالیا و رئیس پژوهشکده حکمت و فلسفه در راستای اهداف کنگره جندی‌شاپور، اظهار کرد: در راستای اقدامات انجام‌شده و با توجه به بین‌المللی بودن کنگره، علاوه بر این‌که بازخوانی و بازشناسی جندی‌شاپور در داخل کشور از رسالت‌های کنگره است، شناخت تمدن ایران و اسلام در زمان ساسانیان به بعد به‌عنوان یک کشور فرهیخته که صاحب مکاتب مختلف در مباحث علمی بوده، در اهداف کنگره قرار دارد.
وی افزود: یکی از کشورهایی که در گذشته به دلیل خصوصیات تمدنی مطرح بوده‌اند، کشور روم و ایتالیا هستند؛ اخیرأ در نشست با رایزن فرهنگی ایتالیا در ارتباط با همکاری دانشمندان ایران‌شناس و باستان‌شناس ایتالیایی با رعایت قواعد کنگره گفت‌وگوهایی انجام شد.
دبیر کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور با اشاره به اظهار علاقه‌مندی یکی از شاخص‌ترین ایران‌شناس‌های رم به نام "رینو" برای شرکت در این کنگره، ادامه داد: رایزن فرهنگی ایتالیا در خصوص شرکت دانشمندان و صاحبنظران ایتالیایی در کنگره در راستای بازکردن زاویه‌های مختلف مظاهر تمدنی آن زمان شهر و دانشگاه جندی‌شاپور موافقت و اظهار تمایل کرد.
وی با بیان این‌که یکی از محورهای این کنگره، بحث حکمت و فلسفه در دانشگاه جندی‌شاپور باستان است، عنوان کرد: رئیس پژوهشکده حکمت و فلسفه نیز از قبل برای همکاری اعلام آمادگی کرده بود و مجدداً بر این امر تأکید کرد که در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن کنگره همکاری خواهند داشت؛ مباحث حکمت و فلسفه در ارتباط با دانشمندان آن زمان یکی از محورهای مورد بازخوانی در کنگره خواهد بود.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با ابراز امیدواری از این‌که این آثار ماندگار یادآور عظمت و شکوه ایران برای نسل های بعدی باشد، گفت: در این راستا طراحی سردر دانشگاه جندی‌شاپور از دستاوردهای کنگره در نظر گرفته شده است که بر اساس آمیزه‌های معماری جندی‌شاپور طراحی شده و به‌عنوان یک نماد ملی یادآور این شکوه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر