کد خبر: 796835
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

2100194.jpg

مربی تیم ملی نوجوانان هندبال هدف از شرکت در تورنمنت‌ها را سنجش بازیکنان و کسب تجربه عنوان کرد و در مورد بزرگترین مشکل هندبال ایران گفت: بازیکنان در مقابله با سیستم‌های باز دفاعی ضعف بزرگی دارند که این مشکل باید در رده‌های پایه برطرف شود.

مهدی رهبری بعد از بازگشت از تورنمنت تونس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از شرکت در این تورنمنت این بود که عملکرد نوجوانان را محک بزنیم و بازخوردشان را از آن‌چه در این مدت شش ماه بدست‌آورده‌اند ببینیم. می‌خواستیم واکنش نوجوانان را در شرایط و فضایی که با آن مانوس نبودند بسنجیم.

او افزود: بازیکنان در کشور و شهر خود شرایط روحی و روانی بهتر و استرس کمتری را متحمل می‌شوند، اما وقتی در کشوری دیگر حضور می‌یابند، همه‌ شرایط از جمله شرایط آب‌وهوایی و تغذیه همچنین رویارویی‌ با حریفانی که آشنایی با آن‌ها ندارند تفاوت خواهد داشت.

مربی تیم ملی نوجوانان در مورد عملکرد بازیکنان تصریح کرد: در این تورنمنت چهار مسابقه داشتیم، رقابت‌های سختی بود که نوجوانان در سه رقابت خیلی خوب ظاهر شدند.

رهبری حضور در این رقابت‌ها را مهم دانست و گفت: میدان خوبی بود تا ما به این نتیجه برسیم که در این مدت چه کرده‌ایم و در نهایت بر روی کدام بازیکن می‌شود حساب کرد. همچنین نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی کردیم و در این مدت باقی مانده تا مسابقات آسیایی نقاط ضعف را مرتفع و نقاط قوت را حفظ کنیم.

کارشناس هندبال در مورد بزرگترین مشکل هندبال ایران اظهار کرد: مشکلی که ما در هندبال ایران همیشه با آن روبه‌رو هستیم این است که در مقابل سیستم‌های باز دفاعی خیلی ضعف داریم. بازیکنان در رقابت‌هایی که با سیستم باز روبه‌رو می‌شوند نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند و آمار از دست دادن توپ‌ها بالا می‌رود و توپ آن‌ها نیز به گل تبدیل نمی‌شود.

مربی تیم ملی نوجوانان رفع این ضعف را در رده‌های پایه عنوان کرد و گفت: این ضعف بزرگی است و ما در تیم ملی نمی‌توانیم به طور کامل این مشکل را برطرف کنیم. این ضعف باید از ریشه و پایه در هندبال ایران برطرف شود و با تمام جسم، جان و تکنیک بازیکنان عجین شود. باید مربیان رده‌های پایه از همان نونهالی این سیستم را در تمرینات اجرا کنند.

او درمورد حضور تیم ملی نوجوانان در تورنمنت تبریز نیز توضیح داد:  مقابله با تیم‌های ایرانی به هرجهت راحتتر است و در این تورنمنت تیم ملی جوانان، تیم ملی نوجوانان، تیم ملی ب و تیم منتخب تبریز حضور داشتند. این تورنمنت در شرایط ایده‌آل و در حضور پیشکسوتان، صاحب‌نظران و کارشناسان برگزار شد و فرصت مغتنمی بود که از نگاه کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار بگیریم و از راهنمایی‌های آن‌ها برای رفع و ارتقا نقاط ضعف و قوت تیم‌ استفاده کنیم. هرچقدر تیم رشد کند تاثیر بیشتر و بهتری در کسب نتیجه بهتر در مسابقات آسیایی خواهد شد.

رهبری ادامه داد: نتایج رقابت‌ها وقتی نزدیک به هم باشد در کسب تجربه برای بازیکنان اثربخش خواهد بود. همچنین وقتی کادر فنی در شرایط دشوار تیم را رهبری کند  تجربه بسیار خوبی است که در این تورنمنت نصیب ما شد. در تورنمنت تبریز رقابت بین تیم‌ها خیلی خوب بود، اکثر رقابت‌ها با اختلاف کم به اتمام می‌رسید و یا اگر اختلافی ایجاد می‌شد در دقایق پایانی رقابت‌ها بود که این‌هم به سطح آمادگی جسمانی تیم‌ها برمی‌گشت.

مربی تیم ملی نوجوانان در مورد تفاوت سنی موجود در این رقابت‌ها تصریح کرد: اهمیت حضور در این تورنمنت به واسطه بدست آوردن نقاط مثبتش به ریسک آسیب پذیری می‌ارزید. بعد از مشورت در کادر فنی نوجوانان به این نتیجه رسیدیم که مزایای این تورنمنت آنقدر زیاد است و در پیشرفت تیم نوجوانان موثر است که به ریسک آسیب آن می‌ارزد و با رغبت پذیرفتیم که در این تورنمنت حضور یابیم.

او ادامه داد: رنج سنی تیم امید زیر 23 سال، تیم جوانان زیر 20 سال و تیم نوجوانان زیر 18 سال است. قبل از برگزاری این تورنمنت رییس فدراسیون به تفاوت رده سنی بین تیم‌ها که ممکن است دچار آسیب شوند اشاره کرد ولی از دیدگاه من زمان زیادی بین این تورنمنت تا رقابت‌های آسیایی وجود دارد که حتی اگر منجر به آسیب هم می‌شد فرصت برای رفع آن وجود داشت.

رهبری در مورد اردوهای آماده سازی آتی تیم نوجوانان گفت: از 27 تیر اردویی به مدت چهار روز در تهران خواهیم داشت و بعد از آن 31 تیر به مدت یک هفته برای حضور در یک اردوی تدارکاتی عازم لهستان خواهیم شد.

او در انتها اضافه کرد: از جهتی که ابتدای سال است و هنوز پولی به نهادهای دولتی و فدراسیون‌ها تزریق نشده است، برگزاری تورنمنت در شرایط فعلی کار دشواری است. حال در این شرایط وقتی تورنمنتی با حضور تیم‌های ملی برگزار می‌شود آن‌هم با این شرایط اقتصادی، باید به همه برگزار کنندگان آذری و خانواده هندبال خسته نباشید گفت و از همه خانواده هندبال تشکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار