کد خبر: 794308
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد :
غلامحسین اسماعیلی گفت: امیرالمومنین علی (ع) بنیانگذار و بانی عدالت در جامعه بشری است .
محمدرضا عباسی


 



غلامحسین اسماعیلی  رئیس کل دادگسیتری استان تهران ،  در مراسم گرامیداشت  شهدای هفتم تیر در شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد :امام اول مسلمانان ، حضرت علی (ع)  بنیانگذار و بانی ایجاد عدالت  در جامعه  بشری بوده وعدالت موجود در جامعه  مدیون  آنحضرت است.

اسماعیلی  افزود: امسال تقارن سالگرد شهادت آیت اله دکتر شهید بهشتی  منطبق شده با سالروز شهادت  اول مظلوم عالم حضرت علی (ع) ، هم امام علی (ع) مظلوم بود و هم آیت اله بهشتی  نخستین  مظلومی بود که پس از پیروزی  انقلاب اسلامی ، بدست منافقین کوردل به شهادت رسید .

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره)،بیان کرد:مظلومیت شهید بهشتی بیش ازشهادت وی بود، همانگونه  که عدالت محوری امام علی (ع) زمینه سازشهادت آنحضرت شد،عدالت محوری و مسند آْیت اله بهشتیبر جایگاه ریاست قوه قضائیه باعث شد، تا دشمنان تصمیم به شهید کردن وی  بگیرند .

اسماعیلی  با بیان اینکه شهدا  مسیرسعادت و خوشبختی را  حق، به  دریافته بودند ومسیرخود را انتخاب کرده بودند ، تاکید کرد: عدالت میزان و ترازویی است که خدای متعال در جامعه  بشری قرار داده است .

وی تصریح کرد: اگر امروز ما افتخار می کنیم بعنوان پرچمدار عدالت در جامعه هستیم ،باید از این فرصت در جهت احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت در جامعه گام بردایم .

سخنران مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر افزود: میزان مال خداست و خداوند عدالت رادر اختیار بشریت  قرار داده  پس مخالفت ، تعارض و حرکت در مسیر خلاف عدالت ، تعارض و مخالفت با فرامین الهی بوده و شرک  محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد : ظلم به دیگران   و بندگان خدا ،ظلم  و تعدی  و تجاوز به خداوند بوده و موجب ضلالت  بشری می شود ، اگر تعدی و تجاوزی بر خلاف حق بر بندگان خدا روا شود  ، این عمل مخالفت با خدا و همسان با مخالفت با پروردگار در جهت اجرای حق   به شمار  می رود .

در آستانه سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)  و سالروز فاجعه هفتم تیر،مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه  ازسوی ستادبزرگداشت شهدای هفتم تیرشهرستان اسلامشهر، به همت سپاه ناحیه سیدالشهداء اسلامشهر در محل سالن کوثر این ناحیه و با حضور مسئولین ارگانها و نهادها و اقشار مختلف مردم  این شهرستان برگزار ودر خاتمه  از فرزندان و بازماندگان شهدا که در مجموعه حوزه قضائیه اسلامشهر شاغل هستند ، تجلیل و تکریم بعمل آمد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها