کد خبر: 792468
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: حجم مشکلات کارگری در خوزستان کاهش یافته به طوری که از ۳۰ هزار پرونده در سال ۹۲ به ۲۲ هزار پرونده در سال ۹۴ رسیده است.

هوشمند صفایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: مقام معظم رهبری کارگران را نیروهای وفادار به انقلاب و کشور خوانده و حمایت از آنها را جز وظایف دولت و کارفرمایان دانستند.

وی با بیان اینکه اما واقعا چه میزان از این قشر حمایت می شود، اضافه کرد: همه ساله شاهد اعتراضات و مشکلات کارگری متعددی درکشور و استان هستیم که نشان از عدم حمایت از کارگران می باشد.

صفایی به موضوع بازداشت ۲۴ کارگر معترض شهرداری اهواز اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه شهرداری و پیمانکاران حقوق کارگران را رعایت نمی کنند.

وی با تاکید براینکه حقوق کارگران جزء حقوق ممتازه محسوب می شود و باید در رأس پرداختی های شهرداری باشد، تصریح کرد: در جلسه ای با حضور شهردار فیش های کارگران بررسی و تخلفات پیمانکاران آشکار شد که در همان جلسه این موارد به شهردار کلانشهر اهواز گوشزد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: همچنین در یک سال گذشته بارها با استاندار سابق خوزستان و معاون عمرانی ایشان درخصوص عدم نظارت شهرداری بر پیمانکاران مکاتباتی صورت گرفته اما همچنان مشکلات این کارگران پابرجاست.

وی با اظهار تاسف از بازداشت چند روزه کارگران شهرداری اذعان داشت: اعتراضات کارگران شهرداری صنفی بوده و  هیچونه جنبه امنیتی نداشته که با توجه به این موارد بازداشت این کارگران اشتباه بوده و متولیان امر باید از کارگران بازداشت شده دلجویی کنند.

صفایی با بیان این پرسش که آیا کارگری که برای دفاع از خود اعتراض مسالمت آمیز می کند مقصر است؟ ادامه داد: متأسفانه ما همواره به دنبال معلول بوده ایم و هیچگاه به علت قضایا توجهی نکردیم، در حالی که باید این پرسش مطرح شود که آیا افرادی که حقوق کارگران را نادیده می گیرند نباید بازداشت شوند؟

وی ادعای شهرداری در شکستن شیشه های خودرو توسط کارگران را تنها برای توجیه دانست و تصریح کرد: اخباری که به ما رسیده این مسئله را تکذیب می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: هر کجای این استان که به حقوق کارگران اجحاف شود ما برای دفاع از آنان خواهیم بود  و حمایت ویژه می کنیم.

وی نمونه دیگری از اختلافات بین کارگر و کارفرما را کارگران متروی اهواز اعلام کرد و گفت: در راستای حل این اختلاف با ارجاع پرونده های کارگران به هیئت تشخیص و حل اختلاف از اخراج آنان جلوگیری و برخی دیگر مشمول بیمه بیکاری شدند.

صفائی خاطر نشان کرد: خوشبختانه حجم مشکلات در این حوزه کاهش یافته و از ۳۰ هزار پرونده در سال ۹۲ به ۲۲ هزار پرونده در سال ۹۴ رسیده و از سویی تلاش شده پرونده ها به صورت سازشی خاتمه یابند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به توسعه مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ارتقا مشاغل خانگی رویکرد دولت است در این راستا ۳۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه امید و ۱۴ میلیارد تومان از محل سپرده قرض الحسنه بانک ها به این منظور اختصاص داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: استقبال از مشاغل خانگی در استان مطلوب بوده و در حال حاضر  ۸۰۰ واحد مشاغل خانگی در استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال رونق مشاغل منطقه ای و محلی هستیم، اضافه کرد: در این راستا توانمندسازی تمام جامعه به ویژه اقشار کم درآمد، سرپرست خانوار و روستائی را مد نظر قرار داده ایم تا به توسعه اشتغال کمک شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر