کد خبر: 792427
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل:
مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل گفت: سینمای جوان استان اردبیل در زمینه تولید فیلم تاکنون موفق شده در سال‌جاری 20 عنوان فیلم را تولید کند.

میر دولت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: ما به رغم میل باطنی و بضاعتی که در جوانان اردبیل سراغ داریم به دلیل منابع مالی کم آن‌گونه که انتظار داشتیم در تولید فیلم به برنامه‌ها و هدف‌گذاری خود دست پیدا نکردیم اما در سال‌جاری با یک حرکت گسترده و قابل قبول تاکنون 20 فیلم به همت جوانان عضو انجمن تولید شده است.

وی تصریح کرد: ما سال گذشته نیز 44 عنوان فیلم را تولید و روانه بازار کردیم که بخشی از آنها در جشنواره‌های مختلف به نمایش گذاشته شد که انتظار می‌رود امسال نیز بیشتر از این تعداد بتوانیم تولید فیلم را شاهد باشیم.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل، ضرورت حمایت از جوانان را با تجهیزات و امکانات مورد نیاز از سوی انجمن سینمای جوان یادآور شد و گفت: آثار تولید شده با کمترین هزینه و حتی با هزینه‌کرد از سوی جوانان تولید شده که از 20 اثر تولید شده هفت مورد داستانی، هفت عنوان مستند و شش عنوان نیز آموزشی بوده است.

موسوی به برنامه‌های آموزشی سینمای جوان نیز اشاره کرد و افزود: با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و آشنایی آنها با مشاغل سینمایی برنامه‌های آموزشی را در اولویت قرار دادیم به طوریکه این دوره‌های آموزشی در رشته‌های تصویربرداری، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، تدوین و عکاسی مقدماتی و دیجیتال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف سینمای جوان با توجه به تجارب سال‌های گذشته حمایت از دانش‌آموزان فیلمساز بوده که در این زمینه 18 نفر دانش‌آموز با در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات مناسب در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

موسوی از برپایی ورک‌شاپ‌های فیلمسازی به شکل دوره‌ای و همچنین برنامه‌های آموزشی 15 روزه برای انجام فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده خبر داد و اضافه کرد: ما معتقدیم سینمای جوان استان اردبیل به مرحله پوست‌اندازی رسیده و قطعاً بعد از گذشت سال‌ها فعالیت این مجموعه نیاز است تا با حمایت همه‌جانبه تولید آثار شایسته با نیروهای کار بلد و متخصص در حوزه فیلم و همچنین عکاسی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل ادامه داد:‌ ما از بین جوانان علاقمند تلاشمان بر این است تا از ظرفیت آنها برای تولید فیلم و همچنین برنامه‌های مناسب در حوزه تولید آثار عکاسی در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم که قطعاً با تقویت برنامه‌های آموزشی شاهد تولید آثار فاخرتری نیز می‌شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر