کد خبر: 791439
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد:
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از تلاش این اداره کل و همکاری دستگاه های فرهنگی و تبلیغی برای برگزاری مطلوب جشنواره رضوی در استان خبر داد.
 حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در جلسه ستاد برگزاری جشنواره رضوی در استان خوزستان، ضمن اشاره به برنامه های نهاد در سال جاری اظهار کرد: علاوه بر برنامه «۵۰ کتاب سال»، برگزاری جشنواره رضوی یکی از اساسی ترین فعالیت های مجموعه کتابخانه های عمومی کشور است که امیدواریم با همکاری همه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی بتوانیم جنبشی مطالعاتی با محوریت حیات امام رضا(ع) در کشور و استان ایجاد کنیم.

وی افزود: شیوه ‌نامه شرکت در ششمین جشنواره کتابخوانی در دبیرخانه این جشنواره در اداره‌ کل فرهنگی نهاد طراحی و با امضای دبیرکل محترم به استان‌ها ابلاغ شد؛ کتاب‌های جشنواره در بیش از کتابخانه های نهادی و مشارکتی استان توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: امسال برخلاف سنوات گذشته که تنها یک کتاب در جشنواره مطرح می شد، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند. این آثار عبارت است از: کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (برای جوانان و بزرگسالان).

سپهر اضافه کرد: هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود ۶۵ درصد تخفیف در کتابخانه های عمومی استان در اختیار علاقمندان قرار گرفته، به جز این، فایل PDF کتاب‌ها و سؤالات این مسابقه در پرتال نهاد به آدرس www.iranpl.ir در دسترس است و علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۵، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند. همچنین به زودی فایل PDF کتاب‌ها از طریق پرتال خبری اداره کل نیز، در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد جشنواره رضوی استان خوزستان با بیان اهداف این جشنواره همچون ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی، آن را در جهت هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و تحقق سیاست های سال خواندن، دانست و در ادامه گفت: علاقمندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته سه عنوان کتاب را تهیه و با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند. جایزه ویژه بخش خانوادگی، به هشت خانواده در چهار گروه تعلق می‌گیرد.

 جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر