کد خبر: 790946
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خوزستان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خوزستان، از تدوین دانش نامه دفاع مقدس در استان خوزستان خبر داد.
سردار محمد علی ‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خوزستان، در دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس در استانداری خوزستان گفت: استان خوزستان بیشترین آسیب را از دوران دفاع مقدس دیده است.

وی افزود: خوزستان برخوردارترین استان از نظر جغرافیایی، نیروی انسانی ،امکانات و تاریخ دفاع مقدس است اما تا کنون از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است.

وی با تاکید براینکه باید از ظرفیت های دفاع مقدس استان خوزستان استفاده مطلوب شود، بیان کرد: در این راستا باید تجربیات و ظرفیت‌ همه کسانی که در دفاع مقدس نقش ایفا کردند، اعم از نیروهای مردمی و نظامی و دولتی منعکس شود.

سردار علی پور، ادامه داد: در حالی که استان های دیگر کشورمان برای استفاده از فضای دفاع مقدس در رقابت هستند اما استان خوزستان تا کنون در این زمینه موفقیت نداشته و از ظرفیت نیروی انسانی و جغرافیایی آن استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه انتظار از استان خوزستان در مجموعه نیروی مسلح، دولت و مردم بسیار بالاست، اظهار کرد: هنوز آثار دفاع مقدس در زندگی ما وجود دارد و باید بتوانیم به مقدار لازم خود را در این بخش ارتقا دهیم.

وی با تاکید براینکه تاریخ دفاع مقدس نباید در سینه ‌ها باقی بماند، تصریح کرد: این تاریخ باید به مستندات مکتوب آوایی و شنوایی تبدیل شود و با شناخت ظرفیت های استان از آنها به نحو بهتری استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خوزستان، اضافه کرد: در تلاش هستیم دانش ‌نامه دفاع مقدس در خوزستان تدوین شود که در صورت تحقق این امر، این دانش ‌نامه در گسترش فرهنگ دفاع مقدس تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت شورای حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس، بیان کرد: در خوزستان پس از ابلاغ تشکیل این شورا، تفاهم ‌نامه‌های متعددی در راستای حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس با دستگاه ‌های اجرایی استان منعقد شد.
سردار علی پور، با بیان اینکه در برخی ادارات روند کار به خوبی در حال پیش رفتن است، خاطر نشان کرد: اما در برخی ادارات و دستگاه های اجرایی دیگر این تفاهم نامه ها تنها در حد کارهای ستادی باقی مانده است.

وی در پایان به اهمیت برگزاری جلسات شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و یاد آور شد: این جلسات باید به صورت منظم و حداقل هر دو ماه یک بار برگزار شود و با تشکیل منظم کمیته های تخصصی شورا و ارائه عملکرد به دبیرخانه شورا شاهد اقدامات بهتری باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر