کد خبر: 789807
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
جوان گزارش می‌دهد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در ماه رمضان، محافل جزء‌خوانی قرآن در مساجد جامع شهرستان‌ها و مسجد قبای سنندج برگزار خواهد شد و به طور مستقیم از شبکه استانی پخش می‌شود.

به گزارش جوان از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: رونمایی از دو قرآن نفیس که توسط اداره‌کل میراث فرهنگی انجام شده است، در آستانه حلول ماه مبارک رمضان بسیار با برکت است.

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت الهی نام برد و با اشاره به برکات بی‌شمار این ماه، گفت: با توجه به تاثیرگذاری و استقبال بسیار خوبی که از طرح تلاوت قرآن در سال‌های گذشته در استان صورت گرفت این برنامه در ماه مبارک رمضان امسال نیز اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، طرح تلاوت نور و خواندن یک سوره قرآن در هر نماز از دیگر برنامه‌های خوبی است که امسال نیز دنبال می‌شود و به منظور تقویت این برنامه هدف‌گذاری اجرای آن در 20 مسجد استان در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه با تقویت این برنامه‌ها به دنبال تبدیل فهم قرآن به یک نهضت هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم یک نهضت قرآنی در زمینه فهم قرآنی در استان راه بیاندازیم.

وی از اعزام کاروان‌های نور به شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و افزود: مسابقه یک روز یک پیامک یک آیه، برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن در مساجد جامع و مسجد قبای سنندج و پخش مستقیم آن از شبکه استانی از دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان همزمان با ماه رمضان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: مجموع برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه برنامه‌های قرآنی برای دانش‌آموزان تا پایان اردبیهشت به نوعی پایان یافته است.

به گفته رشید قربانی، از مجموع 274 هزار دانش‌آموز 140 هزار نفر در برنامه‌های قرآنی ویژه شهرستان‌ها شرکت کرده‌اند که بیش از 3 هزار نفر آنها به مرحله استانی و 145 نفر از این تعداد به مرحله مسابقات قرآنی کشوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه در طول ماه رمضان نیز خاص کارکنان است، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز به بعد از ماه مبارک رمضان موکول می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان 250 پایگاه راه‌اندازی شده است که 3 هزار و 200 دانش‌آموز در بحث برنامه‌های قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند.

قربانی افزود: در مجموع در 16 منطقه آموزشی 16 برنامه برای ماه رمضان تعریف و اجرا می‌شود و یک‌هزار 200 نفر از پرسنل نیز در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت شرکت کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر