کد خبر: 786770
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
مسئول مدرسه علمیه ام ابیها (س) گفت: متاسفانه برخی عمامه به سرها، مایه ننگ دین هستند و مشکلاتی برای نظام و مقام معظم رهبری، ایجاد می‌کنند.
آیت‌الله علی تهرانی، تولیت مدرسه علمیه ام ابیها (س) و امام جماعت مسجد هدایت تهران در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه امام القائم (عج) که دوم خردادماه برگزار شد، گفت: امام در قرآن، معنای مطلق دارد زیرا در عالم تکوین و عالم تشریع، نماینده خداست.

 ولایت و هدایت امام بالاتر از پیامبران است

وی افزود: هدایت مردم در مسیر تقرب به خدا و زعامت و ولایت بر آنها، دو وظیفه مهم ائمه اطهار (ع) است؛ آنچنان که علامه طباطبایی (ره) فرمود ولایت و هدایت امام بالاتر از ولایت و هدایت پیامبران است.

 امام جماعت مسجد هدایت خاطرنشان کرد: از مشخصات وجود امام زمان (ع)، بحث غیبت طولانی است و غیبت صغری با آماده سازی مخاطبان، مقدمه ای برای غیبت کبری شد.

 تعیین نواب عام طبق فرمول خاص

وی ادامه داد: 70 سال غیبت صغری، شیعیان را برای غیبت کبری آماده کرد. ضمنا امام زمان(عج) طبق فرمول خاصی، نایبان عام را برای بیان احکام و تبیین معارف، معرفی کردند.

  آیت‌الله تهرانی با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت مهدی (عج)، فقه شناسی از ویژگی های مهم نایبان عام است، اضافه کرد: وجود فقیه به گرد و خاک فرقه ها  و جریان های عقیدتی انباشته نمی شود و حتی یک ذره از چنین رطوبتی در او ورود نمی کند. هرچند برخی افراد، گرفتار جریان ها و فرقه ها شده اند.

 جوان امروز سرگرم تماشای فوتبال و فیلم است

وی گفت: شیعیان مانند فقها ولو در مراتب پایین تر باید دین شناس باشند. البته جوان امروز مدام سرگرم تماشای فوتبال، فیلم و سریال است.

 مسئول مدرسه علمیه ام ابیها (س) خاطرنشان کرد: فقها دریافتند به منظور گسترش معارف الهی و آموزه های دین در سراسر جهان باید اقدام به تاسیس حوزه علمیه در سایر شهرها و کشورها کنند و به حوزه علمیه نجف اشراف بسنده نکنند.

 

فلسفه عمامه گذاری حضرت علی توسط پیامبر(ص)

وی با اشاره به تلبس تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام القائم (عج) درباره اهمیت عمامه گذاری تصریح کرد: پیامبر اسلام شخصا عمامه را 9 دور پیچاند و بر سر امیرالمومنین (ع) قرار داد و فرمود حالا به میدان مبارزه با دشمن برو. مفسران یکی از دلایل این اقدام رسول الله (ص) را ایجاد هیبت در وجود امیرالمومنین(ع) و ترس در دشمن دانستند.

 آیت‌الله تهرانی عمامه را کفنِ طلبه دانست و گفت: طلاب خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کنند.

 وی با بیان اینکه فضلا و طلاب، لباس روحانیت را وسیله کسب درآمد ندانند بلکه در اندیشه خدمت به مردم و اصلاح جامعه باشند، بیان داشت: متاسفانه برخی عمامه به سرها، مایه ننگ دین هستند و برخی مسئولان نیز موجب بروز مشکلات برای نظام و مقام معظم رهبری می‌شوند.

   شکایت از طلابِ قبض به دست

امام جماعت مسجد هدایت افزود: برخی طلاب که کار خود را وسیله کسب درآمد می دانند، ظهرها سه نوبت نماز می خوانند و پایان هر ماه، قبوض آب و برق را نزد این فرد و آن فرد می برند تا پولی برای پرداخت آنها تهیه کنند. این در حالی است که طلبه باید در اندیشه خدمت به مردم باشد؛ همچنان که مردم با دیدن یک پلیس، درد و رنج های خود را به او می‌گویند.

 وی اضافه کرد: آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع معظم تقلید، ماجرایی از مرحوم میرزای شیرازی نقل کردند که بسیار عبرت آموز است:

«روزی روحانی ژنده پوش و ساده زیستی، درب منزل میرزا را می‌زند. وقتی خادم در را باز می کند،می گوید برای دیدن آقا آمدم. خادم گفت: مراجع و بزرگان به سادگی فرصت دیدار با ایشان را نمی‌یابند تو چطور قصد دیدار با ایشان را داری؟!

 روحانی گفت به میرزا بفرمایید فلانی آمده است. میرزا با شنیدن اسم آن روحانی به سرعت نزد او آمد و استقبال کم نظیری از آن روحانی ژنده پوش و ساده زیست کرد.

پس از رفتن او، شاگردان علت این استقبال را از مرحوم میرزا پرسیدند که وی پاسخ داد: آن فرد بسیار با استعداد و دارای نبوغ عالی و هم بحث من بود تا آنکه روزی راه خود را پیدا کرد و گفت: باید به فلان منطقه که هیچ عالمی ندارد بروم.

میرزا پرسید: استقبالی از تو در آن منطقه نمی شود که وی پاسخ داد: در مسجد به مردم می‌گویم برای خدمت آمدم و نمی‌خواهم سربار شما باشم.

 میرزا ادامه داد: او برای معاش، شب‌ها نان‌های خشک باقیمانده مردم را از کوچه‌ها جمع و ارتزاق می‌کرد. وی تمام مشکلات را تحمل کرد، در آن منطقه ماند و تحول عظیمی ایجاد کرد. بنده حاضرم، مرجعیتم را بدهم و تمام ثواب اعمال او را بگیرم».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار