کد خبر: 785654
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر خبر داد:
دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر از راهیابی ۱۷ اثر به جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد د ۹ اثر در بخش مسابقه صحنه ای و هشت اثر در بخش خیابانی به رقابت می پردازند.
معصومه صالحی

حسین مسافر آستانه دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر در حاشیه آغاز به کار نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر و در جمع خبرنگاران گفت: 219 اثر برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال  شده که از این تعداد 130 اثر در بخش مسابقه صحنه ای بوده و از میان آنها 9 نمایش در بخش مسابقه ای و جنبی انتخاب شند.

وی با اشاره به اینکه از میان آثار ارسالی 85 اثر در بخش خیابانی بوده، افزود: از این تعداد هشت نمایش در بخش مسابقه و سه نمایش برای بخش جنبی انتخاب و همچنین چهار نمایش میهمان به صورت محیطی و صحنه ای در طول  برگزاری جشنواره به روی صحنه می روند.

مسافر آستانه در خصوص ویژگی های این دوره از جشنواره بیان کرد: دراین دوره از گرفتن متن و بازخوانی آن‌ ها صرف نظر کردیم و انتخاب متون به خود هنرمندان واگذار و تنها قضاوت  بر روی کیفیت آثاربرعهده ما خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش کیفیت برگزاری جشنواره، خاطر نشان کرد: در این دوره بخشی از جشنواره به شهدای مدافع حرم و شهدای غواص اختصاص دارد و در مراسم اختتامیه خانواده‌های برخی از شهدای مدافع حرم تجلیل می شوند.

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر در خصوص نمایش ویژه افتتاح جشنواره گفت: نمایش دریادلان به عنوان یک نمایش ویژه با موضوع 175 غواص در محیط آبی هتل کاروانسرای آبادان آغازگر رسمی جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر بود.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایش با طراحی ویژه ای در موسیقی و حرکت توام با نمایشی محیطی ترکیبی روبرو بودیم که اجرایی متفاوت از تئاتر را داشته و در انتقال مفاهیم ارزشی توانمند بوده است.

مسافر آستانه همچنین در خصوص بین المللی شدن جشنواره بیان کرد: بین المللی شدن جشنواره تنها به این نیست که کار خارجی داشته باشیم، بلکه اجرای آثاری که بتوانند با افراد مختلف در اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار کنند مفهوم بین المللی را بیشتر تداعی می کند که امیداریم به این موضوع دست یابیم.

نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر شامگاه سه شنبه 28اردیبهشت افتتاح و تا دوم خرداد ماه با ارائه 17 اثر از هنرمندان سراسرکشور در شهرهای آبادان و خرمشهر ادامه خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر