کد خبر: 784922
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
نمايشگاه كتاب با تمام حاشيه‌هايش تمام شد و علاقه‌مندان به دنبال درآوردن آمار و ارقام كتاب‌هاي پرفروش رفته‌اند. با توجه به اينكه امسال نمايشگاه كتاب به لحاظ فروش ركورد زد خيلي‌ها منتظر بودند تا با پايان نمايشگاه ببينند چه كتاب‌هايي سهم بيشتر فروش را مال خود كرده‌اند. اتفاق خوشايند اين نمايشگاه، همانند سال‌هاي گذشته از روند صعودي استقبال مخاطبان از كتاب‌هاي دفاع مقدسي حكايت دارد و باز هم كتاب‌هاي اين حوزه اعم از خاطره‌نگاري، گزارش و رمان درصد زيادي از فروش را به خود اختصاص داده‌اند.
احمد محمدتبريزي
به گزارش «جوان» طبق پيش‌بيني‌ها مي‌شد انتظار داشت كه ميزان استقبال و رجوع مراجعه‌كنندگان به انتشارات «سوره مهر» و «روايت فتح» بالا باشد. پيش‌بيني‌ها هم كاملاً درست از آب درآمد و هنگام بازديد از نمايشگاه شلوغي غرفه‌هاي اين انتشاراتي‌ها به خوبي گوياي اين موضوع است. هر دو انتشاراتي چندين سال است كه در زمينه چاپ كتاب‌هاي حوزه دفاع مقدس دست روي كيفي‌سازي آثارشان گذاشته‌اند و با طرح ايده‌هاي مخاطب‌پسندي مثل «ياد ياران»، «شوكران» و «شهيد از نگاه همسر» بر تعداد خواننده‌هايشان افزوده‌اند.
انتشارات سوره مهر براي بيست و نهمين دوره نمايشگاه كتاب تهران 200 كتاب چاپ اولي را براي مخاطبان آماده عرضه كرده است. در اين آثار، عناويني براي گروه‌هاي مختلف سني شامل كودك و نوجوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است. انتشارات سوره مهر امسال يكي از شلوغ‌ترين غرفه‌ها را در ميان انتشاراتي‌هاي ديگر دارا بود. تعدد و تنوع كتاب‌هاي اين انتشاراتي يكي از دلايل استقبال مردم بود. رشد كمي و كيفي آثار اين انتشاراتي‌ موجب شده بود مراجعه‌كنندگان دست خالي از غرفه بيرون نيايند. «حيدر ايمني» مدير روابط عمومي غرفه انتشارات سوره‌ مهر در رابطه با ميزان استقبال مردم از اين غرفه مي‌گويد: «كتاب‌هاي «دفاع مقدس» و «خاطره‌نگاري انقلاب» در اين غرفه از سمت و سويي كه در راستاي مخاطب خاص بود به سمت عامه مردم كشيده شد به طوري كه استقبال چشمگيري از اين غرفه به عمل آمد.»
كتاب «دختر شينا» يكي از آثار پرفروش روز نخست برپايي غرفه سوره مهر در نمايشگاه كتاب تهران بود. چاپ پنجاه و پنجم اين اثر در نمايشگاه كتاب عرضه شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. كتاب «آن بيست و سه نفر» ديگر اثري است كه فروش بالايي داشت و بسياري از جوانان و نوجوانان كشور، نشان دادند نسل جديد كنجكاو دانستن از جنگ تحميلي و به ويژه دوران اسارت هستند.  همچنين پس از گذشت چندين سال از نخستين چاپ كتاب «دا» اين اثر برجسته هنوز هم جزو پرفروش‌ترين آثار است و اين اثر همچون سال‌هاي گذشته مورد استقبال و توجه مخاطبان قرار گرفت.
در انتشاراتي روايت فتح كتاب «هم اينك شوكران 1» كه روايت زندگي شهيد مدق از زبان همسر شهيد است فروش خوبي داشت و با استقبال بسيار خوبي مواجه شد. كتاب‌هاي «اينك شوكران 6»، «نيمه پنهان»، «يادگاران» و «جاي پاي فرهاد» از ديگر كتاب‌هاي پرفروش انتشارات روايت فتح در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بودند.
كتاب «جامانده» روايت علي اصغر منتظري (گردان عمار) نوشته فريده شجاعي و كتاب«بچه‌ها ديرتون نشه» نوشته سيد ميثم موسويان از آثار جديد انتشارات روايت فتح در بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران است كه در رتبه‌هاي بعدي فروش قرار دارد.
در كنار اين دو انتشاراتي‌، انتشارات بعثت هم آمار بازديدكنندگانش كم نبود. ‌كتاب‌هاي پرفروش اين انتشاراتي، كتاب «پيغام ماهي‌ها» و «به روايت همت» بودند كه فروش خوبي داشتند. كتاب «پيغام ماهي‌ها» سرگذشت سردار شهيد حسين همداني نوشته گل علي بابايي است و همچنين كتاب «به روايت همت» مجموعه گفتارهاي اين سردار شهيد است كه نگارش آن را انجام داده است. همچنين « نوني صفر»، « خط فكه» و «بي‌قرار» از ديگر كتاب‌هاي پرفروش انتشارات بعثت در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بود.  ميزان استقبال مخاطبان از نمايشگاه كتاب امسال نويد سال خوبي را براي حوزه نشر و كتاب‌هاي حوزه دفاع مقدس مي‌دهد. اگر اين ميزان استقبال تا پايان سال و سال‌هاي بعد ادامه پيدا كند، اين اميدواري وجود دارد كه انتشاراتي‌ها به چاپ كتاب‌هاي بيشتر و جديدتري در حوزه دفاع مقدس روي بياورند. اين حوزه از لحاظ سوژه انقدر حرف براي گفتن دارد كه هنوز ناگفته‌هاي بسياري از آن دوران بايد بيان شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار