کد خبر: 780025
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد:
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی،با اشاره به اینکه شهرستان‌های بوشهر و دشتستان بیشترین معتکفان را به خود اختصاص داده‌اند بیان کرد: مراسم اعتکاف در 183 مسجد استان بوشهر برگزار شده که تعداد مساجد در برگزاری این مراسم نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه اعتکاف تاثیر مهمی در روح و جسم فرد معتکف ایجاد می‌کند افزود: اعتکاف می‌تواند زمینه ساز مصون ماندن افراد معتکف از بلاها و آسیب‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار گیرد.

سروستانی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد جمعیت معتکف استان بوشهرجوان هستند تصریح کرد: حضور قابل توجه جوانان در آئین اعتکاف بیانگر نهاد پاک آنان در گرایش به معنویات است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های بوشهر و دشتستان بیشترین معتکفان را به خود اختصاص داده‌اند بیان کرد: مراسم اعتکاف در 183 مسجد استان بوشهر برگزار شده که تعداد مساجد در برگزاری این مراسم نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در آیین اعتکاف امسال 390 برنامه متنوع قرآنی برگزار می‌شود افزود:450 مربی و مرتل قرآنی در اجرای طرح‌های قرآنی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر همکاری می‌کنند.

سروستانی از اعزام روحانیون به مساجد و شرکت در مراسم اعتکاف خبرداد و تصریح کرد:  پاسخگویی به سئوالات شرعی، انجام مشاوره‌های دینی، مذهبی، قرائت قرآن کریم و دعا، برگزاری نمازهای جماعت، پذیرایی از معتکفان از سوی هیئت‌های امنا و رابطان در سحر و افطار از برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف در استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه مراسم پرفیض اعتکاف از اذان صبح روز 13 تا اذان مغرب روز 15 ماه مبارک رجب در مساجد برگزار می‌شود گفت: معتکفان در این مدت، به دور از مشکلات و دغدغه‌های دنیوی، با معبود خود به راز و نیاز می‌پردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر