کد خبر: 778723
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفین :
مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج برای تحقق بخشیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، آمادگی لازم برای کمک به دولت را دارد.
محمدرضا عباسی

 سردار معمان غلامی مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفین در همایش هیأت عاشقان ولایت بسیجیان شهرستان ، اظهار کرد: بسیج برای تحقق بخشیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور آمادگی خودش را اعلام می‌کند؛ چراکه معتقدیم موفقیت دولت، موفقیت نظام است.

وی افزود: ترویج فرهنگ حسینی و ایثار در دوران جنگ تحمیلی، منشأ خلق حماسه‌های رزمندگان اسلام بود، همان‌طور که این فرهنگ در تاریخ دفاع مقدس نهادینه شده، باید برای دست‌یابی به موفقیت در جنگ اقتصادی نیز ترویج شود.

مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: برای دستیابی به موفقیت در جنگ اقتصادی باید الگوی جنگ نظامی دوران دفاع مقدس را مورد مطالعه قرار دهیم، همان‌گونه که در جنگ نظامی، مردم پای کار آمدند و دفاع دشمنان مردمی شد، در جنگ اقتصادی هم باید به مردم اعتماد کرد و از توانمندی‌های مردم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد.

غلامی تأکید کرد: اگر امروز ایران سربلند که چنین موفقیت والایی را در جهان به‌دست آورده، ناشی از مجاهدت‌ها و تحمل تنگناها و اتکا به تولیدات داخلی کشور بود. در دوران فعلی نیز باید همین الگوها برای اقتصاد مقاومتی، اجرا شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که عملیات نظامی دوران جنگ تحمیلی در شب انجام می‌شد، به دلیل محدودیت‌های استفاده از مهمات و تجهیزات برای رزمندگان اسلام بود که آنها با خلاقیت و ابتکار عمل خود، در شب حمله می‌کردند و به موفقیت دست می‌یافتند.

غلامی افزود: در دوران دفاع مقدس اگر رویکردها و خلاقیت‌های خارق‌العاده به‌وجود می‌آمد، به دلیل وجود تنگناها و کاستی‌ها بود که با روحیه بالای رزمندگان اسلام،‌ آن حماسه‌های بی‌نظیر رقم می‌خورد. در جنگ اقتصادی که ما در آن واقع شده‌ایم، قابل‌قیاس با دوران دفاع مقدس نیست. پیشرفت‌هایی که ما در عرصه نظامی داریم، باید در عرصه اقتصادی بیش‌تر شود.

مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات بسیج، بیان کرد: از الطاف الهی است که مجموعه بسیج از 3 سال گذشته وارد میدان شده و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف گام برداشته است.

وی تأکید کرد: نخستین قدم در جهت اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخلی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی است. قاچاق کالا به عنوان یکی از معضلات کشور است که واردات قاچاق، زمینه‌ساز انهدام کالاهای داخلی می‌باشد.

غلامی گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف داخل کشور در جهت دستیابی به موفقیت در اقتصاد کشور بهره برد و با تولید اجناس باکیفیت داخلی، مانع از مصرف کالاهای خارجی شد.

وی تأکید کرد: در طول سال گذشته بالغ بر 700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود 16 درصد در جهت اشتغال‌زایی از منابع موجود و در اختیار به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی که از اقشار مختلف مردم، به‌ویژه بسیجیان دلاور بوده‌، پرداخت شده است.

سخنران همایش هیأت عاشقان ولایت اسلامشهر بیان کرد: یکی از مشکلات رکود تورمی در کشور ما، وجود پول زیاد در بازار و تولید کم در داخل کشور است. بزرگ‌ترین مشکل و آفت موجود در میان جوانان ما این است که جوانان تحصیل‌کرده برای کسب درآمد به‌دنبال پشت‌میزنشینی هستند و کم‌تر در عرصه تولید و فعالیت‌های تولیدی وارد می‌شوند.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی بسیج فعال کردن کارگروه‌های اقتصادی در مجمع بسیج شهرستان‌ها است. امروز ایجاد اشتغال در جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیج سازندگی است، باید مانند دوران دفاع مقدس با نگاه مردمی و بسیجی در جهت تحقق شعار سال و اهداف و آرمان‌های نظام و رهبر معظم انقلاب، وارد عرصه شد. بسیج آمادگی خودش را برای کمک به دولت در زمینه‌های اقتصادی اعلام می‌نماید.

مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفین، خاطرنشان کرد: حفاظت از دستاوردهای خون شهدای انقلاب درعرصه‌های مختلف، با افزایش توان قدرت اقتصادی نظام وحمایت ازتولیدات داخلی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است؛ چراکه جنگ اقتصادی آخرین حربه و توطئه دشمنان نظام علیه کشورما است که دفاع ازقطره قطره خون شهدا به جدیت و باانگیزه وارد شدن درحوزه اقتصاد مقاومتی، میسر خواهد شد.

لازم به ذکر است که نخستین جلسه هئیات عاشقان ولایت بسیجیان شهرستان اسلامشهر درمحل سالن فجر آموزش و پرورش این شهرستان برگزارودرپایان از بسیجیان گروه جهادی شهرستان اسلامشهر که در ایام تعطیلات نوروز سال  جاری  با حضور در روستاهای  محروم استان خوزستان  فعالیتهای جهادی به  روستائیان ارائه نمودند ، تقدیر  بعمل آمد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر