کد خبر: 778718
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
امام جمعه چهاردانگه :
حجت الاسلام علی محمد گلوردی گفت: در شرایط فعلی کشور،واردات کالاهای لوکس غیر ضروری با روح اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.
محمدرضا عباسی

 حجت الاسلام علی محمد گلوردی امام جمعه  بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، در جمع بسیجیان این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی کشور که دچار مشکلات اقصادی است، واردات کالاهای لوکس که غالبا" غیرضروری هستند ،با  شعارسال وروح اقتصاد مقاومتی همخوانی و سازگاری ندارد.

حجت الاسلام گلوردی افزود: نام گذاری شعارامسال ازسوی مقام معظم رهبری  براین اساس بوده، که مسئولینی که شاید به نوع دیگری فکر می کنند، پای کار بیایند و نسبت به مسائلی که موجب حفظ استقلال کشور و نقش برآب شدن توطئه های دشمن می شود ، اقدامات لازم را عملی نمایند .

امام جمعه چهاردانگه  بیان کرد: در کشورما 2نوع طرز تفکرمتفاوت وجود دارد ، عده ای فکرمی کنند که راه موفقیت کشور وابستگی به دیگران و از توان داخلی استفاده نکردو تفکر دیگری که حضرت امام خمینی (ره) آن را پایه گذاری کرد  ،اتکا به توانمندیهای داخلی است .

وی تاکید کرد: ما در کشورمان منابع کافی داریم و در نتیجه می توانیم روی پای خودمان بایستیم، تا تمام نقشه های دشمن را نقش برآب کنیم، اگر ما می خواهیم روی پای خودمان بایستیم در گام نخست باید یاس از دشمنان وجود داشته باشد،این فکر برگرفته از قرآن است.

سخننران همایش عاشقان ولایت بسیجیان اسلامشهر، افزود: قرآن کریم درآیه ۱۰۵ سوره بقره می فرماید هیچ کدام از کفار دوست ندارند ،سر سوزنی خیر به شما برسد ،نمی دانم افرادی که می گویند ما با قرآن و فکر اصیل قرآن آشنا هستیم ،اما به گونه ای دیگر فکر می کنند، چگونه این موضوع را توجیه می کنند.

وی افزود:وقتی قرآن چنین حقایقی را بیان می کندوخداوند کسانی را که به دشمنان اتکا می نمایند، را خار و ذلیل می شمارد، پس چرا شما به دشمن دلبستگی دارید، قرآن صریحا می فرماید این دشمنان دوست ندارند سر سوزنی منفعت به  شما برسد و هرکاری که می کنند در راستای تامین منافع خودشان است.

امام جمعه چهاردانگه  با اشاره به تاکیدات رهبرانقلاب  بر لزوم اقتصاد مقاومتی در کشور ، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی چند اصل اساسی دارد که، نخستین اصل و گام آن قطع رابطه با دشمن است ، من تعجب می کنم ، روز گذشته  در اخبار اعلام شدکه دولت  با قزاقزستان قراردادی منعقد  کرده که، ما برویم و در کشور قزاقستان از زمین آنها برای کشاورزی استفاده کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت ،افزود:علی رغم اینکه اینهمه موهبت الهی وجود داردوخداوند این همه زمین ومنابع طبیعی ،با آب و هوای مناسب درکشورما قرار داده ودرکنارآن ما نیروی انسانی بی نظیری دراختیار داریم ،آن وقت برویم در کشوری دیگر سرمایه گذاری کنیم که،فردا پس از یک حرف و حدیثی سرمایه های ما در آن کشور بماند،چرا نظر بر این نیست که در داخل کشور کاری را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه شعار اقتصاد مقاومتی داده می شود ولی عملی در کار نیست ،ما بایدبا حفاظت  ازسرمایه ها  داخلی و استفاده از ، از نیروهای مستعد و توانمند  داخلی، زمینه های افزایبش  تولید ات  با کیفیت  را بالا ببریم و فرهنگ غلط مصرف گرایی را تغییر دهیم .

امام جمعه چهاردانگه ،گفت : گزارشی که منابع و مراکزرسمی می دهند درسال گذشته 6دهم درصد بر آمار بیکاری در کشورما افزوده شده است،آن وقت ما می رویم دربحث هواپیما یا دربحث صنعت ویا درزمینه  کشاورزی ازکارهای دیگران استفاده می کنیم ،این کارچیزی به جز خیانت به کشور و ملت  نیست .

حجت الاسلام گلوردی افزود: متاسفانه امروز یکی از افتخارات برخی مسئولان ما این است که ما نفتمان را چقدر در روز و در سالهای آینده به چند میلیون بشکه می فروشیم، آیا فروش نفت خام در چنین شرایطی جایز است؟ از یک طرف سرمایه هایمان را به باد بدهیم واز سوی دیگر به بیگانگان وابسته شد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ واردات درکشور،تصریح کرد:اقدامات انجام شده ازسوی برخی مسئولین و افراد دروارات کالاهای غیرضروری به گونه ای است که،حتی برخی ازتحلیل گران غربی هم تعجب کرده اند که اینهمه واردات کالاهای لوکس درایران آزاد شده،آیا اینگونه حرکات با روح اقتصاد مقاومتی سازگار است؟ آیا می شود انسان ازیک طرف دم ازاقتصادمقاومتی  زد وازطرف دیگر کالاهای لوکس را به کشور وارد کرد.

سخنران این همایش افزود:مشکل دیگر در کشورما، وجود تولیدات بی کیفیت داخلی است ، همه ما وظیفه داریم ،باید برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی  گام برداریم و باید کیفیت  تولیدات داخلی را بالابرد و از اسراف و تبذیر  پرهیز کرد .

حجت الاسلام گلوردی خاطر نشان کرد: درجهت تحقق  اهداف اقتصاد مقاومتی  اقدامات اساسی انجام گیرد ، و امروز حرکت جهادی دلاوران بسیجی  یکی از این اقدامات درراستای اقصاد مقاومتی است که همه آحاد مردم بویژه بسیجیان بعنوان فرزندان انقلاب   باید پیشگام باشند   و فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج و نهادینه سازند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر