کد خبر: 778492
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
سرپرست حوزه هنری استان خوزستان:
سرپرست حوزه هنری استان خوزستان، با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه بوم حماسه، اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه هایی با فضای معنوی در راستای تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت می گیرد.

علیرضا چرخابی سرپرست حوزه هنری خوزستان، در حاشیه افتتاح نمایشگاه بوم حماسه در استانداری خوزستان، گفت: این نمایشگاه در راستای اجرای برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برپا شده است.

وی با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا ۲۷ فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی آغاز می شود، افزود: در این راستا به مدت یک هفته نسبت به اجرای برنامه های متناسب فرهنگ و هنر در حوزه هنری استان اقدام شده است.

چرخابی، با تاکید بر اینکه برنامه های این هفته هم جهت با اهداف حوزه هنری کشور به عنوان متولی هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود، بیان کرد: این نمایشگاه هم در راستای یکی از ویژگی های برنامه های امسال است.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال حوزه هنری دو محور اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت مورد توجه قرار گرفته اند.

سرپرست حوزه هنری استان خوزستان، با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه بوم حماسه، تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه در اصل نشان دهنده فضای معنوی است که در فعالیت های حوزه هنری خوزستان برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قصد داشتیم این فضا را در محیط های مختلف تعمیم دهیم و استانداری خوزستان نیز از مراکزی است که محل تردد و حضور بسیاری از مسئولان است، این مکان برای برپایی نمایشگاه انتخاب شد.

چرخابی، ابراز کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی با فضای معنوی در راستای تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت می گیرد و با توجه به اینکه استان خوزستان پایتخت ایثار و شهادت می باشد و این نمایشگاه ها می توانند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه های متنوعی که در هفته هنر انقلاب اسلامی انجام شده، ادامه داد: در ادامه برنامه های این هفته مستند سردار شهید هادی کجباف فردا کلید زده می شود.

سرپرست حوزه هنری خوزستان، مراسم تجلیل از خانواده شهدای هنرمند و نویسندگان انقلاب اسلامی در دزفول، غبار روبی مزار قیصر امین پور و برپایی محفل شعر بر سر مزار ایشان با حضور شاعران و ادیبان استان خوزستان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی با اشاره به آمادگی حوزه هنری در جهت برگزاری برنامه های متعدد با موضوع هنر انقلاب اسلامی، اذعان داشت: همانطور که در روزهای اول هفته هنر انقلاب اسلامی اعلام کردیم این آمادگی را داریم که نمایشگاه بوم حماسه را بنا به درخواست هر دستگاه، نهاد و ارگانی با توجه به محتوایی که دارد و موضوعات مختلف هنر انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

چرخابی، یاد آور شد: همچنین فارغ از هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری آمادگی دارد متناسب با بضاعت و توانمندی خود برنامه های متعدد هنری فرهنگی را در تمام شهرستان ها برگزار کند.

وی در خصوص برنامه های عمومی این هفته، اظهار کرد: از برنامه هایی که به صورت عمومی در این هفته برگزار شده، مسابقه روایت فتح است که جامعه هدف ما در این برنامه دانش آموزان بوده اند به این ترتیب که این مسابقه با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و در محورهای مختلف شعر، مقاله، قطعه ادبی و نقاشی برگزار شد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان، مسابقه عکس موبایلی را از دیگر برنامه های عمومی حوزه هنری برشمرد و افزود: مسابقه عکس موبایلی با موضوع هنر انقلاب اسلامی با توجه به فراگیر بودن شبکه های اجتماعی به عنوان کار فرهنگی و استقاده از  ابزاری که در دست عموم مردم است صورت گرفت.

گفتنی است، هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی از ۲۰ فروردین به مدت یک هفته برگزار می شود و حوزه هنری استان خوزستان امسال با برپایی برنامه های متعدد فرهنگی و هنری این هفته را در استان گرامی داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر