کد خبر: 778490
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی:
نمایشگاه آثار هنری بوم حماسه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری استان خوزستان در استانداری افتتاح شد.
محمد باوی زاده، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه بوم حماسه در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با نمایش 20 اثر منتخب برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا 27 فروردین دایر است، افزود: مجموعه‌ای که برای ارائه در نمایشگاه بوم حماسه انتخاب شده شامل عکس ‌هایی در اندازه‌ های 100 در 70 و پوسترهایی از اوایل انقلاب است.

باوی زاده، با اشاره به اینکه عکس ‌ها و پوسترهای این نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان کشور با موضوع انقلاب و خانواده‌ های شهداء و همچنین دفاع مقدس است، اذعان داشت: از مجموع این آثار 12 اثر عکاسی و هشت پوستر از اوایل انقلاب است که توسط هنرمندانی چون ابوالفضل عالی خلق شده اند.

وی با بیان اینکه این آثار در گنجینه حوزه هنری کشور نگهداری می شوند، اضافه کرد: پوسترهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه همگی کار دست و جزو آثار جاودانه اوایل انقلاب هستند.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان، با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: در اوايل انقلاب اسلامي عكس هاي زيادي از حوادث انقلاب گرفته شد، اما متاسفانه نمايشگاهي براي اين عكس ها داير نشده که این نمایشگاه فرصتی برای استفاده مخاطبان است.

وی در خصوص دلیل برگزاری این نمایشگاه در استانداری خوزستان، خاطر نشان کرد: ایجاد بستری برای ارتباط بیشتر مردم و مسئولان با فضای انقلاب و بازدید از این مجموعه در هفته هنر انقلاب اسلامی از جمله دلایلی است که استانداری برای محل نمایشگاه انتخاب شده است.

باوی زاده، تصریح کرد: در راستای برگزاری این نمایشگاه مسئولان بیشتر در جریان فعالیت های هنری هنرمندان به ویژه هنرمندان حوزه هنری استان خوزستان از جمله کرامت عباسی، عبدالرضا حیاتی و محمد جمال ‌پور قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی چند سالی است که در کشور گرامی داشته می شود، عنوان کرد: سال گذشته مجموعه آثار کرامت عباسی که در آرشیو حوزه هنری وجود دارد در معرض دید عامه قرار گرفت.

گفتنی است، 20 تا 26 فرودين به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گرفته و در این هفته برنامه های متعددی از سوی حوزه هنری استان خوزستان در پنج شهرستان استان در حال اجراست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر