کد خبر: 778163
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
مدیرکل ارشاد خوزستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره شعر رضوی در این استان اظهار داشت: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی و به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود.
 همایون قنواتی گفت: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی و به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود.
 وی با بیان این که شعر و ادبیات جزو بنیان‌های فرهنگی قوم عرب خوزستان به شمار می‌رود افزود: این عشق و علاقه باعث شده جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی همه ساله با شور و هیجان فراوان برگزار شود.
 قنواتی ادامه داد: ترویج فرهنگ رضوی و مذهب تشیع از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است که می‌تواند در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان تاثیرگذار باشد.
او با بیان این که فرهنگ رضوی و شیعی بخشی از هویت ملی ما است تاکید کرد: هر اندازه فرهنگ رضوی را تقویت کنیم می‌توانیم بیش از پیش خود را در برابر تهاجمات فرهنگی حفظ کنیم.
دبیر جشنواره شعر رضوی به زبان عربی با اشاره به روند برگزاری جشنواره در استان خوزستان بیان کرد: این جشنواره همه ساله در اهواز افتتاح و در جوار آرامگاه دعبل خزاعی در شهرستان شوش پایان می‌یابد.
وی از ویژگی‌های مثبت این جشنواره حضور شاعران داخلی و خارجی و استقبال زیاد مردم را عنوان کرد و گفت: سال گذشته خوزستان در میان استان‌های برگزارکننده سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بالاترین امتیاز را از دید مخاطبان در بخش استقبال مردم از جشنواره کسب کرد.
قنواتی با بیان این که علاقه به شعر در ذات مردم عرب زبان خوزستان و سایر کشورهای اسلامی است اظهار داشت: جشنواره شعر رضوی در 2 بخش فصیح و شعر شعبی با موضوعات سیره و زندگی امام رضا (ع) مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع) کرامات و فضیلت‌ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی در استان خوزستان برگزار می‌شود.
وی همچنین از بخش ویژه این جشنواره خبر داد و اضافه کرد: این بخش شامل انتخاب یک حدیث از امام رضا (ع) با موضوعات مورد نیاز روز جامعه مبتنی بر سیره رضوی به عنوان محتوای معرفتی در راستای سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.
وی برگزاری کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به خوزستان را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره دانست و عنوان کرد: ورود کاروان نمادین همه ساله از مرز شلمچه و با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده امسال جشنواره بین‌المللی شعر رضوی با کیفیت و کمیتی متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار شود.
جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر